شبکه‌ی «شهر دانشجو» راه‌اندازی می‌شود

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۹ کد : ۱۴۳۱ اخبار سازمان اسلایدر
رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در سومین گردهمایی غیرحضوری معاونان فرهنگی و روسای سازمان‌ها و مراکز فرهنگی جهاددانشگاهی در سراسر کشور گفت: در راستای بحث شبکه‌سازی دانشجویی و افزایش عضویت دانشجویان نیز هفته آینده سایت شبکه‌ی فراگیر «شهر دانشجو» راه‌اندازی می‌شود.
شبکه‌ی «شهر دانشجو» راه‌اندازی می‌شود

مهدی عباسی با ارایه گزارش اقدامات این سازمان اظهار کرد: در شرایط امروز، دانشجویان در فضای فیزیکی دانشگاه حضور ندارند، با مجازی شدن برگزاری کلاس‌های دانشگاه، فعالیت در این عرصه بیشتر شده و حضور فیزیکی دانشجویان به صورت سنتی و فیزیکی مرسوم وجود ندارد. اما در بحث فعالیت‌های فرهنگی در فضای دانشگاهی، رویکرد دانشجو حائز اهمیت است، که این رویکرد همدلانه و هماهنگ با فضای فرهنگ رسمی در دانشگاه نیست.

وی افزود: در این‌باره با چند موضوع روبرو هستیم، نخست گزار از نگرش‌های سنتی به مقوله‌ی فرهنگ به سمت رویکردهای فرهنگی-فناوری‌محور و گزار از دانشجوی گاهی در دسترس به دانشجوی همیشه در دسترس. امروز مخاطب برنامه‌های فرهنگی ما در بستر فناوری، گسترش پیدا کرده و باید بپذیریم جهاددانشگاهی به جهان پیشاکرونا باز نخواهد گشت.
رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با بیان این‌که در این سازمان قرار است برخی سیاست‌های کلان پیگیری شود، افزود: قرار است سازمان دانشجویان و شعب آن در دانشگاه‌ها به عنوان تشکل فراگیر دانشجویی شناخته و تقویت شوند و فعالیت آن‌ها گسترش پیدا کند. رایزنی‌ها در این زمینه صورت گرفته و به چند دستاورد رسیده‌ایم، بر اساس هماهنگی با مجموعه‌ی وزارتین علوم و بهداشت، قرار است دانشجویان عضو فعال در کانون‌های دانشجویی سازمان دانشجویان از امتیاز برخوردار شوند و این موضوع در انتخاب دانشجویان نمونه مدنظر قرار خواهد گرفت. بر این اساس، با مشارکت کانون‌های سازمان دانشجویان سراسر کشور جشنواره‌ای داخلی برگزار می‌کنیم و برگزیدگان آن به رویداد ملی رویش راه پیدا می‌کنند.
وی گفت: طبق توافقی هم انجام شده، قرار است روسای شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور، عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی شبکه‌ی جامعه‌ی دانشگاهی در سراسر کشور باشند. ظرف هفته‌ی آینده این مسئله به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
عباسی اذعان داشت: در راستای بحث شبکه‌سازی دانشجویی و افزایش عضویت دانشجویان نیز هفته آینده سایت شبکه‌ی فراگیر «شهر دانشجو» راه‌اندازی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این سایت امکانات زیادی دارد و هر دانشجو پروفایل اختصاصی دارد و تبدیل وضعیت عضویت آن‌ها از این طریق صورت می‌پذیرد. شعب و کانون‌های مختلف سازمان دانشجویان در این شبکه دارای صفحه مستقل خواهند بود و اعضا با یکدیگر می‌توانند ارتباط بگیرند. با راه‌اندازی سامانه شهر دانشجو بستر مطلوبی برای گسترش شبکه دانشجویی فراهم خواهد شد.

سومین گردهمایی غیرحضوری معاونان فرهنگی و روسای سازمان‌ها و مراکز فرهنگی جهاددانشگاهی در سراسر کشور امروز چهارشنبه، هشتم مردادماه با محوریت «بحث، بررسی و هم‌اندیشی پیرامون چگونگی برنامه‌ریزی، اجرا و چالش‌های فعالیت‌های فرهنگی در شرایط شیوع کرونا»، به همراه رونمایی از کتاب چهل (چهل برگ از رویدادهای فرهنگی جهاددانشگاهی) و سامانه رویتاب (سامانه بازتاب رویدادهای فرهنگی جهاددانشگاهی)، در سالن شهید صبوری این نهاد برگزار شد.

 


نظر شما :