قسمت دوم بازی باستانی ناکلبنز (Knucklebones)

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۴ کد : ۱۶۱۲ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
در بازی مدرن ممکن است از یک توپ لاستیکی استفاده شود، و به‌طور معمول، بندهای انگشت (جک‌ها)، که از فلز یا پلاستیک ساخته شده‌اند. انواع مختلفی از نحوه تصمیم گیری بازیکنان برای اینکه چه کسی اولین حرکت را انجام دهد، وجود دارد: این کار معمولاً از طریق"ورق زدن" است (مجموعه‌ای از جک‌ها که در گودی دستان قرار می‌گیرند، به پشت دست‌ها می‌روند و سپس دوباره به گودی دستان برمی‌گردند؛
قسمت دوم بازی باستانی ناکلبنز (Knucklebones)

مترجم: امیرمحمد وزیری

مطالب مرتبط

قسمت اول بازی باستانی ناکلبنز (Knucklebones)

 

قسمت دوم بازی باستانی ناکلبنز ( knucklebones )

بازی مدرن

در بازی مدرن ممکن است از یک توپ لاستیکی استفاده شود، و به‌طور معمول، بندهای انگشت (جک‌ها)، که از فلز یا پلاستیک ساخته شده‌اند. انواع مختلفی از نحوه تصمیم گیری بازیکنان برای اینکه چه کسی اولین حرکت را انجام دهد، وجود دارد: این کار معمولاً از طریق"ورق زدن" است (مجموعه‌ای از جک‌ها که در گودی دستان قرار می‌گیرند، به پشت دست‌ها می‌روند و سپس دوباره به گودی دستان برمی‌گردند؛ بازیکنی که بیشترین تعداد جک‌های در حال سقوط را بتواند در دستان خود نگه دارد، بازی را شروع می‌کند)، اما ممکن است از طریق ip dip ، eeny ، meeny ، miny ، moe یا نوع دیگری از آن باشد. برای شروع کردن بازی، جک‌ها به صورت آزاد در منطقه بازی پخش می‌شوند. بازیکنان در نوبت خود توپ را در زمین پرتاب می‌کنند، جک‌هایی را برمی‌دارند و سپس قبل از اینکه توپ برای بار دوم پرتاب شود، توپ را می‌گیرند.

 

 

تعداد جک‌هایی که باید برداشته شوند، از قبل تعیین شده و ترتیبی هستند. در ابتدا باید با توجه به تعداد کل جک‌های موجود، یکی از آن‌ها (oneies) ، دوتایی (twosies) و به همین ترتیب، انتخاب شود. ممکن است تعداد جک‌هابه طور مساوی تقسیم نشوند و جک‌هایی باقی مانده باشد. اگر بازیکن ابتدا جک‌های باقیمانده را انتخاب کند، یک گزینه این است که این جمله را با گفتن "اسب قبل از کالسکه" یا "ملکه‌ها قبل از پادشاهان"، اعلام کند. منطقه بازی باید بین بازیکنان تعیین شود زیرا هیچ قانون رسمی بازی در این مورد وجود ندارد.

 

‌‌‌‌‌‌

 

بازیکن برنده کسی است که بیشترین تعداد جک را جمع‌آوری کند و با بازی با پانزده یا بیست جک (دو ست)، می‌توان بازی را به چالش کشید. صرف نظر از تعداد کل جک‌های موجود در بازی، بازیکنی که بیشترین تعداد جک را جمع‌آوری کند، برنده است. بازی اول معمولاً تک پرتابی است (ار ۱ تا ۱۰ جک). بازی دوم توسط هر کسی که ابتدا بازی اول را برنده شود، انتخاب می شود. برخی از گزینه‌های بازی‌های بعدی عبارتند از "پرش‌های دوتایی"، "خوک در قلم"، " بالای حصار"، "تخم مرغ در سبد" یا ("گیلاس در سبد")، "پرواز مرد هلندی "، "در سراسر جهان"، و…. برخی از بازی‌ها، مانند Jack be nimble""، بازی‌های کوتاهی هستند که در قالب ۱( تا ۱۰ تایی) بازی نمی‌شوند.

 

 

انواع بازی

یک نوع از بازی، که توسط کودکان مدرسه‌ایی اسرائیلی بازی می‌شود، به عنوان kugelach یا Chamesh Avanim شناخته می‌شود(חמש אבנים ، "پنج سنگ")، که در آن به جای جک و یک توپ لاستیکی، از پنج مکعب فلزی به اندازه قالب استفاده می‌شود. مکعب بازی به جای پرش در هوا پرتاب می‌شود. همچنین بازی کره‌ای Gonggi ، یک نوع دیگر از این بازی است. در خاورمیانه، به عنوان مثال، در ترکیه و ایران، بازی مشابهی به نام "یه قل دو قل" وجود دارد.

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Knucklebones

https://boardgamegeek.com/boardgame/11726/knucklebones

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم بازی باستانی بازی رومیزی بازی فکری


نظر شما :