قسمت دوم معرفی بازی Monopoly (انحصار)

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۷۸۷ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
در قسمت اول معرفی بازی Monopoly، تاریخچه شکل‌گیری این بازی را شرح دادیم. در این قسمت، به معرفی محتویات بازی و همچنین قوانین موجود در بازی و آموزش استراتژی‌هایی برای پیروز شدن می‌پردازیم.
قسمت دوم معرفی بازی Monopoly (انحصار)

مترجم: علی‌حسین خسروی

 

مطالب مرتبط

قسمت اول معرفی بازی Monopoly (انحصار)

قسمت سوم تاریخچه پازل‌های مکانیکی (Mechanical puzzle)

قسمت چهارم تاریخچه پازل‌های مکانیکی (Mechanical puzzle)

قسمت پنجم تاریخچه پازل‌های مکانیکی (Mechanical puzzle)

تاریخچه پازل تانگرام (Tangram)

 

 

در قسمت اول معرفی بازی Monopoly، تاریخچه شکل‌گیری این بازی را شرح دادیم. در این قسمت، به معرفی محتویات بازی و همچنین قوانین موجود در بازی و آموزش استراتژی‌هایی برای پیروز شدن می‌پردازیم.

 

استراتژی بازی

به گفته Jim Slater (جیم اسلاتر) در مجموعه Mayfair ، گروه املاک نارنجی بهترین مکان برای مالکیت است. در این قسمت، مهره‌های بازیکنان، بخاطر کارت های شانس Go To Jail (برو به زندان) که نزدیک به خیابان Charles Place(Pall Mall) و راه‌آهن Reading(Kings Cross Station) قراردارند، بسیار زیاد در این املاک قرار می‌گیرند. در کل، در طول بازی، خیابان Illinios (ایلی‌نویز) یا میدان Trafalgar {محدوده قرمز}، خیابان New York (نیویورک) یا خیابان Vine (واین) {محدوده نارنجی}، ایستگاه راه‌آهن B&O در خیابان Fenchurch (فنچرچ) و راه‌آهن Reading (ریدینگ) یا ایستگاه King Cross (پادشاهان کراس)، بیشترین میزان قرارگیری مهره‌ها را دارند. خیابان مدیترانه‌ای Old Kent Road {محدوده قهوه‌ای}، خیابان Baltic (بالتیک) یا جاده Whitechapel (ویتکپل){قهوه‌ای}، پارک Place یا پارک Lane (لاین){آبی} و خیابان شرقی The Angel, Islington (آنجل، ایسلینگتون){آبی روشن} کمترین سطح زمین بازی را تشکیل می‌دهند. در میان گروه‌های املاک، راه‌آهن‌ها، اغلب بیشترین میزان قرارگیری مهره‌ها را دارند، زیرا هیچ گروه دیگری، چهار ملک ندارد. املاک نارنجی در رده بعدی و بعد از آن املاک قرمز قرار دارد.

 

 

به گفته Business Insider ، بهترین راه برای استفاده بیشتر از هر ملک، از طریق خانه‌ها و هتل‌ها است. برای انجام این کار، بازیکن باید تمام خصوصیات مربوط به مجموعه‌های مختلف را داشته باشد. سه خانه، به بازیکن این امکان را می‌دهد تا تمام پولی را که برای خانه‌ها خرج کرده است، پس بگیرد و حتی وقتی بازیکن در آن املاک، بازی می‌کند، درآمد بیشتری کسب کند.

 

نمایی از تجارت کردن در بازی Monopoly

تجارت
تجارت یک استراتژی حیاتی برای جمع آوری تمام خصوصیات در یک مجموعه رنگی (املاک) است. بدست آوردن کلیه املاک در یک مجموعه رنگی خاص، بازیکن را قادر می‌سازد که خانه‌ها و هتل‌هایی را خریداری کند و این، اجاره را برای بازیکن دیگری که در آن خانه می‌نشیند، افزایش می‌دهد. طبق گفته Slate (اسلیت)، بازیکنان برای تسریع روند کسب و کار و یک پیروزی ایمن، معامله می‌کنند. ساختن حداقل ۳ خانه در هر محدوده، به بازیکن این امکان را می‌دهد که بازیکنان دیگر، حداقل یکبار در ملک او قرار بگیرند.

 


پایان بازی

یک انتقاد رایج از بازی Monopoly (انحصار) این است که گرچه شرایط خاتمه بازی را به‌دقت تعریف کرده است، اما رسیدن به آن‌ها ممکن است زمان نامحدودی طول بکشد. به نقل از Edward P. Parker (ادوارد پی پارکر)، رئیس سابق شرکت Parker Brothers (برادران پارکر)، ما همیشه احساس می‌کردیم که چهل و پنج دقیقه، مدت زمان مناسب برای یک بازی است، اما مونوپولی می‌تواند ساعت‌ها ادامه یابد. همچنین، هر بازی سرانجام می‌بایست در جای مشخصی پایان یابد. در مونوپولی، شما به گردش و این سو و آن سو رفتن خود ادامه می‌دهید. به نقل از هاسبرو، طولانی‌ترین بازی مونوپولی که تا به حال انجام شده، ۷۰ روز به طول انجامیده است.

 

بخشی از محتویات موجود در بازی

تجهیزات:

کارت‌ها

یک دسته متشکل از سی و دو کارت که ۱۶ کارت Chance (شانس) و ۱۶ کارت دیگر، Community Chest (کارت جایزه) می‌باشند که بازیکنان هنگام نشستن در خانه‌های مربوطه، کارت‌ها را دریافت کرده و از دستورالعمل‌های چاپ شده بر روی آن‌ها، پیروی می‌کنند.

سندها

برای هر ملک، سند مالکیت به بازیکنان تعلق می‌گیرد که قیمت خرید، ارزش رهن، هزینه ساخت خانه و هتل در آن ملک و اجاره‌های مختلف را، بسته به توسعه ملک، مشخص می‌کند.

تاس‌ها

شامل یک جفت تاس شش وجهی است.

خانه‌ها و هتل‌ها

۳۲ خانه و ۱۲ هتل، ساخته شده از چوب یا پلاستیک. (نسخه اصلی و فعلی Deluxe Edition ، دارای خانه‌ها و هتل‌های چوبی است، اما مجموعه‌ی پایه، از ساختمان‌های پلاستیکی استفاده می‌کند.)

 

کارت‌های پولی در بازی Monopoly

پول

در استاندارد ایالات متحده، بازی در مجموع ۱۵۱۴۰ دلار در قالب‌های زیر است:

۲۰ اسکناس ۵۰۰ دلاری (نارنجی)

۲۰ اسکناس ۱۰۰ دلاری (بژ)

۳۰ اسکناس ۵۰ دلاری (آبی)

۵۰ اسکناس ۲۰ دلاری (سبز)

۴۰ اسکناس ۱۰ دلاری (زرد)

۴۰ اسکناس ۵ دلاری (صورتی)

۴۰ اسکناس ۱ دلاری (سفید)

پول‌ها سه نوع گوناگون شامل، ارزهای بین‌المللی، ارز اضافی و بانکداری الکترونیک دارند.

ژتون‌ها

کلاسیک: هر بازیکن با یک نشانه فلزی یا پلاستیکی کوچک نمایش داده می‌شود که براساس نتایج پرتاب دو تاس شش وجهی، دور تخته حرکت می‌کند.

ویرایش‌های خاص: طی سال‌ها، هاسبرو توکن‌هایی را برای نسخه‌های خاص یا کلکسیونی بازی، منتشر کرده است.

قوانین

قوانین رسمی: ترتیب بازیکنان، به طور تصادفی، قبل از بازی مشخص می‌شود.

کارت‌های Chance (شانس) یا Community Chest (کارت جایزه): اگر مهره بازیکنی بر روی مربع شانس یا جایزه قرار گیرد، بازیکن باید بالاترین کارت را از روی دسته‌ی کارت‌ها بکشد و دستورالعمل‌های آن را دنبال کند.

 

محل زندان در بازی Monopoly

زندان

هر بازیکن ممکن است بخاطر یک کارت شانس Go To Jail (به زندان برو) و یا بخاطر سه مرتبه دبل کردن (جفت آوردن تاس) به طور متوالی، به زندان بیافتد.

املاک

اگر بازیکن روی یک ملک بدون مالک، اعم از خیابان، راه آهن یا تاسیسات قرار بگیرد، می‌تواند ملک را با قیمت خرید ذکر شده، خریداری کند.

رهن دادن

املاک را همچنین می‌توان رهن کرد، اگرچه کلیه تحولات مربوط به مونوپولی، باید قبل از رهن یا خرید و فروش املاک با همان رنگ، انجام شود.

 

کارت مربوط به رهن و اجاره در بازی Monopoly

ورشکستگی

بازیکنی که نمی‌تواند بدهی خود را پرداخت کند، ورشکسته شده و از بازی حذف می‌شود.

قوانین رسمی بازی کوتاه

از سال ۱۹۳۶، جزوه قوانین موجود در هر مجموعه مونوپولی، شامل بخش کوتاهی در پایان آن می‌باشد که قوانینی برای کوتاه‌تر کردن بازی در آنجا ذکر شده است.

قوانین خانه

بسیاری از قوانین خانه برای این بازی، در طول تاریخ آن ظاهر شده است. یکی از این قوانین معروف، قانون پارکینگ رایگان است که براساس آن، تمامی پول جمع‌آوری شده از انواع مالیات نظیر مالیات بر درآمد و …، شانس و صندوق سرمایه‌گذاری، به جای بانک به مرکز هیئت‌مدیره می‌رود.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Monopoly_(game)

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم بازی فکری


نظر شما :