برگزاری نشست «اهمیت انقلاب ثانی در مبانی فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی»

۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۲ کد : ۲۰۰۶ شُعَب سازمان دانشجویان
نشست تخصصی «اهمیت انقلاب ثانی در مبانی فکری بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت سیزدهم آبان ماه، توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در دانشگاه ارومیه برگزار شد.
برگزاری نشست «اهمیت انقلاب ثانی در مبانی فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، حسن جوادی عضو هیات علمی دانشگاه اورمیه در این نشست تخصصی که به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد عنوان کرد: استکبارستیزی مبتنی بر عقلانیت و علمیت بوده و عقلانیت را به هر صورت معنا بکنیم لازمه استکبارستیزی بوده و منطبق هم اند، استکبارستیزی در تمامی مکان ها و زمان ها به معنای مقابله و ایستادگی در مقابل قلدری ها و زورگویی ها، سلطه طلبی ها و قدرت طلبی ها است.

وی افزود: این امر مهم محدود به یک دوره و یک دولت نیست بلکه در طول تاریخ مساله ای عمومی و وظیفه ای همگانی بوده و بنیان گذاران آن انبیا الهی اند، آنان همگی روحیه استکبارستیزی گسترده ای داشته و تمام عمر خود را صرف آن کرده اند.

جوادی اضافه کرد: حقیقت استکبارستیزی آن است که انسان های فرهیخته و تربیت یافته، جلودار و ایستادگی کننده در مقابل قدرت ها و زورگویی ها باشند وسازش نکنند و آن ملت و دولتی که از حق و حقوق خودش بگذرد رنگ و بوی توسعه و اقتدار را نخواهد دید.

این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: اگر قبول کنیم که عقلانیت یک باور صادق موجه و قابل دفاع و استدلال است مساله استکبار ستیزی همه اجزای این عقلانیت را داراست، معنای استکبارستیزی به این نیست که ما باید همیشه به وسیله تفنگ با دولت ها و ملت ها اعلام جنگ نماییم بلکه جنگ و دفاع نظامی سطحی ترین حالت استکبارستیزی است.

وی در خصوص اهمیت استکبارستیزی در دیدگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: حضرت امام راحل برای استکبارستیزی یک خاستگاه الهی و شرعی قائل بودند استکبار ستیزی امام علاوه بر عقلانی بودن وحیانی هم بود چون خداوند یکتا اجازه تسلیم بندگانش را به خدایان دروغین نمی دهد و سرآغاز این برنامه الهی، استکبارستیزی است.

عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: اولین حرکت انبیا بعد از بعثت، مبارزه با بت پرستی بوده و ادیان الهی انذارمی دهند که هرگز به ستم گران اعتماد نکنید که آتش شما را در دنیا و آخرت فرا میگیرد، برای همین است که مقام معظم رهبری بیان میکنند که هزینه سازش، به مراتب بیش از هزینه مقاومت و مبارزه است، همانطور که در سالهای اخیر ما می بینیم که ملت ها و دول هر جا از حق و حقوق مسلم خود عقب نشینی و کوتاهی کرده اند دچار ویرانی شده، استکبار در سوریه، در یمن، در لیبی چه حوادثی رخ داد، مکانیزم عملی استکبار همان مکانیزیم عملی ابلیس یعنی طغیان در مقابل امر خدا و نژادپرستی است.

جوادی ادامه داد: مستکبران خود را نژاد برتر دانسته و تمامی سود ها را برای خود می خواهند و شکستن کرامت انسان ها و اعتبار آنها را هدف خود می دانند، ما با هیچ کشور و دولتی سر جنگ و مبارزه نداریم مگر با استکبار و ظلم و اجحاف و سلطه طلبی هر کجا که باشد به حکم شرع و تجربه بشری و یافته های عقلانی و علمی مکلف به مبارزه هستیم و این معنای استکبارستیزی است.

وی ادامه داد: زمانی که ما در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی تاریخ خود بنگریم خواهیم دید که نیاز به استفاده از عقلانیت و نگرش های اساسی و عقلی عمیق بوده که متاسفانه در نظام اموزشی ما و دانشگاه ها فرصت ژرف نگری از دانشجویان و دانش آموزان به دلیل فراوانی اطلاعات تقلیدی سلب می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: در دانشگاه ها و مدارس، فرصت تعقل و کنجکاوی و فرصت اندیشیدن به شخص داده نمی شود در حالی که آنها نیاز به تفکر و اندیشیدن داشته و باید فرصت داد تا جوان در کنار سواد آموزی نقد و تامل کند، الان شما ببینید این قضایای اخیر درباره تزریق افکارمنحط در فضای دانشگاه ها و پذیرش آنها نتیجه عدم اندیشیدن و عدم وجود فضای تفکر است، حضرت امام راحل رابطه استکبار و ملت ها را رابطه گرگ و میش میداند و در این میان قطعاً میش دریده خواهد شد.

جوادی گفت: استکبارستیزی با افزون طلبی و سرمایه داری و زندگی های اشرافی سازگار نیست و با کاخ نشینان و اشراف و کسانی که جنون مصرف دارند و مال های حرام انباشته اند سنخیتی ندارد، این اشخاص نمی توانند وارد عرصه استکبار ستیزی شوند.

وی ادامه داد: محوریت این مساله، مستضعفین و خدمت به ستم دیدگان است بطوریکه امام (ره) میگوید که من یک تار موی کوخ نشینان رابا همه کاخ نشینان عوض نمیکنم و این سبک انبیاست، وقتی از استکبار گفته می شود نباید تنها به دول خارجی نسبت داد، بسیاری از مشکلات د اخلی بنا به گفته مقام معظم رهبری علتش در داخل کشور است، فرعون های درونی ما انسان ها جزو مستکبرین محسوب می شوند.


نظر شما :