آغاز ثبت نام مرحله استانی –دانشگاهی مناظرات دانشجویی گلستان/ مناظره بابی برای گسترش معرفت و دانش

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵ کد : ۲۱۰۹ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
مدیر اجرای سازمان دانشجویان واحد استان گلستان از برگزاری مرحله استانی –دانشگاهی "نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" به همت سازمان دانشجویان واحد استان خبر داد.
آغاز ثبت نام مرحله استانی –دانشگاهی مناظرات دانشجویی گلستان/ مناظره بابی برای گسترش معرفت و دانش

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، علیرضا سعیدی افزود: در حقیقت مناظره بستری برای گفتگو بوده که در گام بعدی این امر بابی برای گسترش معرفت و دانش به کار می رود. بنابراین مناظره از دیرباز به عنوان یک سنت در فرهنگ و تمدن ایران جایگاه ویژه ای داشته است. با نگاهی به تاریخ فرهنگ ها تمدن‌ها و تورق در آنها مشاهده می کنیم که با بسط و گسترش گفتمان و مناظره، آن فرهنگ دوران درخشانی را به ارمغان آورده است. با این اوصاف مجالس مناظره و گفتگو همواره و در عصر کنونی نیز باید تداوم یابد و مناظره دانشجویان ایران نیز در راستای این مهم برگزار می شود.
وی یاد آور شد: در این مناظرات دانشجویان همه دانشگاه ها در سطح استان می توانند حضور داشته باشند. برای شرکت در این رویداد، دانشجویان باید در قالب یک تیم چهار نفره که دو نفر به عنوان محقق و دو نفر نیز مناظره گر شرکت نمایند، از بین تیم چهار نفره یک نفر به عنوان سر گروه جهت پیگیری امورات و رهبری تیم انتخاب شود.
وی گفت: پس از تشکیل تیم و تکمیل فرم ثبت نام گزاره ها و مضامین مناظره در اختیار آنان قرار داده و به دنبال آن جلسه توجیهی مناظره برگزار می گردد.
او خاطر نشان کرد: در نهایت دانشجویان شرکت کننده بر اساس موضوعات انتخابی در تیم های موافق و مخالف گزاره مطرح شده گروه بندی می شوند. سپس طی جلسه ای با حضور داوران که متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هستند رقابت آغاز شده و تیم برتر و برگزیده ضمن دریافت جایزه مرحله استانی- دانشگاهی به عرصه رقابت منطقه ای و کشوری راه پیدا خواهد کرد.
وی درباره نحوه برگزاری مراسم پایانی رقابت تیم ها افزود: تابع شرایط موجود جامعه هستیم و چنانچه تا تاریخ اعلام شده وضعیت کرونا به حالت عادی بازگردد مراسم پایانی و داوری بصورت حضوری و در غیر اینصورت در بستر فضای مجازی و آنلاین برگزار می شود.
دانشجویان عزیز تا ۱۵ دی ۱۳۹۹ فرصت دارند تا از طریق آی دی ها و شماره تماس های ذیل ضمن دریافت فرم ثبت نام نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.
@studentciti_jdg
@saeedi6422
01732452575
01732249937


نظر شما :