فراخوان بخش علمی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۵ کد : ۲۱۷۰ مدرسه بازی‌پردازی اخبار بازی
فراخوان بخش علمی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اعلام شده و از پژوهشگران، طراحان، تولیدکنندگان و دیگر دغدغه‌مندان این حوزه صنعتی، اقتصادی و فرهنگی دعوت می‌کند تا در نشست‌های تخصصی بخش علمی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی شرکت کنند.
فراخوان بخش علمی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

‌‌‌‌‌‌‌پژوهشگران بازی را پیشه و شغل کودکان می‌دانند. مهم‌ترین فعالیت هر کودکی در سال‌های اولیه زندگی خود بازی‌کردن و کشف دنیای پیرامون است. پژوهش‌های مختلف در حوزه‌های روانشناسی رشد، فرهنگ، جامعه‌شناسی و هنر نیز به تأثیر بازی بر رشد و تعالی هر فرد در دوره‌های مختلف زندگی او تأکید کرده‌اند. فعالیت‌های دوران کودکی زمینه‌ساز انتخاب‌های آینده کودکان است.

ماهیت بین‌رشته‌ای صنعت اسباب‌بازی، توجه به جوانب و حوزه‌های مختلف و برخورداری از تجارب رشته‌های مختلف علمی را در راستای تقویت و توسعه این صنعت ضروری می‌سازد. بر همین اساس، محورهای مورد توجه کمیته علمی از سوی انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران که متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی و پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر است، مطالعه، ضرورت‌سنجی شده است. زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، روانشناختی، انسان‌شناختی، صنعتی، اقتصادی و آموزشی اسباب‌بازی در چهارچوب نشست‌های تخصصی بررسی خواهد شد.
ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی امسال با توجه به شرایط موجود به شکل مجازی برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف توسعه و ترویج طراحی، تولید، افزایش آگاهی و دانش در زمینه‌های مختلف بازی و اسباب‌بازی ایرانی فرصتی است تا پژوهشگران، طراحان، تولیدکنندگان و دیگر علاقه‌مندان به این حوزه در سطح کشور، در قالب نشست‌های تخصصی بازی و اسباب‌بازی به تبادل نظر پرداخته و از به‌روزترین پژوهش‌های این عرصه در ایران و جهان مطلع شوند. برنامه‌های کمیته علمی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف ارتقای سطح دانش، آگاهی و مهارت فعالان صنعت اسباب‌بازی، پژوهشگران و علاقمندان، در قالب بخش‌های نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی و مقلات پژوهشی برگزار می‌شود.
برنامه‌های این کمیته با مشارکت «انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران»، «معاونت آموزش سازمان جهاد دانشگاهی» و «ستاد گسترش علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری» از ۲۹ دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز خواهد شد.



نحوۀ برگزاری نشست‌ها
در مرحله اول این برنامه‌ها، ۶ نشست تخصصی با حضور متخصصانی از ایران ودیگر کشورهای اروپایی و آسیایی در ۶ موضوع تخصصی به شرح زیر برگزار می‌شود:


عناوین نشست‌های تخصصی (فصل اول) بخش علمی جشنواره ملی اسباب‌بازی

  • نشست تخصصی اسباب‌بازی و علوم شناختی با رویکرد بازی‌های شناختی، روز ۲۹ دی
  • نشست تخصصی رویکردهای روانشناختی بازی و اسباب‌بازی برای گروه‌های مختلف، روز ۱ بهمن
  • شست تخصصی برندینگ و بازارسازی جهانی و منطقه‌ای در صنعت اسباب‌بازی (صادرات)، روز ۴ بهمن

نشست تخصصی ابعاد فرهنگی- اجتماعی اسباب‌بازی و بازی، روز ۶ بهمن

  • نشست تخصصی ضرورت‌سنجی پژوهش‌های علمی میان رشته‌ای در اسباب‌بازی، روز ۸ بهمن
  • نشست تخصصی اقتصاد اسباب‌بازی، فروش و فروش مجازی در دوران پاندمی کویید ۱۹، روز ۱۱ بهمن
  • نشست‌های تخصصی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برای اولین بار به‌صورت بین المللی برگزار خواهند شد. اساتید و پژوهشگران فعال در زمینه بازی و اسباب‌بازی از کشور‌های همچون؛ هندوستان، دانمارک، فرانسه، سوئیس و… به‌عنوان سخنران در نشست‌های مختلف حضور خواهند داشت.
  • قابل ذکر است که پژوهشگران، اندیشمندان و دیگر دغدغه‌مندان این حوزه مستحضر باشند این شش نشست در واقع فصل اول مجموعه نشست‌های تخصصی حوزه بازی و اسباب‌بازی است که فصول آینده آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. این نشست‌ها مقدمه‌ای بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی اسباب‌بازی خواهد بود. نشست‌های تخصصی کنفرانس در قالب برنامه چند مرحله‌ای برگزار خواهد شد. هر نشست با حضور و سخنرانی ۳تا۵ استاد متخصص در زمینه موضوع نشست و در ۴ ساعت از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بعازظهر برگزار خواهد شد. حضور در نشست‌ها برای کلیۀ فعالان صنعت اسباب‌بازی و علاقمندان و دانشجویان آزاد است.
  • به شرکت‌کنندگان در نشست‌های علمی جشنواره، گواهی‌نامه معتبر از سوی جهاد دانشگاهی اعطا خواهد شد.


نحوه ثبت‌نام در هر نشست
به‌منظور ثبت‌نام در نشست‌های تخصصی بخش علمی جشنواره به تارنمای ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به نشانی irantoyfestival.ir در بخش علمی مراجعه کنید. علاقه‌مندان می‌توانند نشست‌ها را به صورت جداگانه ثبت نام کنند.

هزینه شرکت در هر نشست به صورت جداگانه به شرح زیر است:

  • ثبت‌نام آزاد: ۱۲۰ هزار تومان
  • ثبت‌نام تولیدکنندگان و اعضای انجمن تولیدکنندگان و پژوهش‌هنر: ۱۰۰ هزار تومان
  • ثبت‌نام دانشجویان: ۸۰ هزار تومان


مهلت ثبت‌نام در نشست‌ها: ۱۵ دی ماه تا ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۹

 


نظر شما :