از دانشگاه تا کارآفرینی

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۰ کد : ۲۲۱۵ مطالب دانشجویی
بسیاری از دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه، آرزوهای بسیاری داشتند و مشتاق رسیدن به آن بودند. افکار و ایده‌هایی هم برای ایجاد آن آینده در سر داشتند ولی تعداد محدودی توانسته به آنچه در سر داشته‌اند برسند.
از دانشگاه تا کارآفرینی

شاید دانشجو حس کند که خیلی بی‌تجربه است و نمی‌تواند قدم در راهی که ریسک زیادی دارد بگذارد. ولی خوب است به عنوان دانشجو بدانیم افرادی مانند مارک زاکربرگ، مایکل دل، لری پیج و سرگی برین، کسب و کار خود را از دانشگاه آغاز کردند.
زندگی یک دانشجوی کارآفرین، زندگی ساده‌ای نیست حتی برخی از افراد دانشگاه را به قصد رویاهایشان ترک کردند. اما این بدان معنی نیست که شما هم برای رسیدن به موفقیت باید این کار را انجام دهید چون امروز با افرادی آشنا می‌شوید که در کنار تحصیل توانسته‌اند کارآفرین موفقی باشند.
دانشگاه مکانی عالی برای یافتن دوستان مناسب و ایجاد روابط با افراد مختلف است. هم چنین شما می‌توانید با شرکت در مراسم و رویدادهای مختلف با افراد متفاوتی آشنا شوید که ایده‌های خلاقانه و نو در سر دارند.
علاوه بر این اساتید دانشگاه می‌توانند به پیشرفت شما کمک کنند. زمانی که در دانشگاه هستید تا جایی که می‌توانید از اساتید خود بخواهید که شما را یاری کنند.
کارآفرینان نقش پررنگی در اقتصاد کشور دارند مردان و زنان کارآفرین موفق زیادی در دنیا وجود دارند که با توجه به ایده‌های ذهنی‌شان دست به عمل می‌زنند.
سال‌ها مردان اصلی‌ترین رهبران کسب‌وکارها بودند، اما امروز بانوان کارآفرین با ایده‌های خلاقانه کسب و کار و شرکت‌های موفق‌شان در حال تغییر دنیا هستند.
همزمان با روز زن و بزرگداشت مقام زن، با ۳ نفر از زنان کارآفرینی ایرانی آشنا می‌شویم، که در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند و بعد کسب و کاری راه انداخته‌اند و امروز هم یک بانوی کارآفرین موفق هستند.

 

نازنین دانشور؛ بنیان‌گذار سایت تخفیفان
نازنین دانشور مدرک فوق لیسانسش را در رشته ام.بی.ای(MBA) از دانشگاه امیرکبیر دریافت کرده است.
او بعد از اتمام تحصیل به لندن مهاجرت کرد و در آن‌جا به کار برنامه‌نویسی مشغول شد.
او زمانی که خرید اینترنتی هنوز در ایران جا نیفتاده بود، به ایران بازگشت و به همراه خواهرش با سرمایه شخصی ۱۵ میلیون تومانی، سایت تخفیفان را راه‌اندازی کرد.


تبسم لطیفی؛ بنیان‌گذار سایت مامان‌پز
تبسم لطیفی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف است. او توانسته کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت کسب و کار در همین دانشگاه به پایان برساند.
بعد از دریافت مدرک کارشناسی‌اش به دنبال علاقه‌اش یعنی رشته‌های مدیریتی (کارآفرینی) رفت تا بتواند نقشی متفاوت‌تر از یک مهندس برق داشته باشد.
اهمیت دادن به سالم بودن غذا از طرفی و دلتنگی برای دست‌پخت مادرش از طرفی دیگر موجب شد تا ایده مامان‌پز به ذهنش برسد.
تیم تبسم از چهار نفر همکلاسی خوش‌ذوق دانشگاهش تشکیل شده است که مامان‌پز را شروعی برای ایده‌هایشان می‌دانند.
ایده او در سال ۹۱ در سومین استارتاپ ویکند رتبه اول را کسب کرد.


آسیه حاتمی؛ مدیرعامل ایران تلنت

آسیه حاتمی فار‌غ‌التحصیل رشته پلیمر، از دانشگاه امیرکبیر، به شرکتی پا گذاشته و قرار بود روی پروژه مربوط به شغل و استخدام کار کند. نهایتاً، همین امر موجب شد که کارمند جوان آن سال‌ها به کارآفرین موفق سال‌های کنونی تبدیل شود.
بانو حاتمی موسس و مدیرعامل شرکت ایران‌تلنت، یکی از بزرگترین سایت‌های کاریابی است که ۱۵ سال قبل با اراده‌ای محکم و به تنهایی یکی از اولین سایت‌های کاریابی را راه‌اندازی و همچنان پرثمر با چندین نیرو و کارمند آن را اداره می‌کند.

 

البته ایده‌های مربوط به کارآفرینی زنان به همین‌جا ختم نمی‌شود و می‌توان به کار و موارد مختلف دیگر اشاره کرد.
به یاد داشته باشید اگر شکست خوردید از ادامه آن خسته نشوید و تمام چیزهای که برای موفقیت در آن زمینه لازم است یاد بگیرید.
 


نظر شما :