معرفی دسته بازی‌های roll & write

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۲۵۷ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
بازی‌های رومیزی، یک صنعت فرایندمحور است و طراحان، سازندگان و ناشران بازی‌های رومیزی، دسته roll and write از سری دسته‌های بازی‌های رومیزی را به عنوان جدیدترین و جذاب‌ترین بازی‌ها در ده تا بیست سال اخیر تبدیل کرده‌اند. این اتفاق دلایلی دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد، اما لازم به ذکر است که بازار با بازی‌هایroll and write به طرز باورنکردنی‌ای بیش از حد اشباع شده است.
معرفی دسته بازی‌های roll & write

مترجم: زهرا معمارزاده

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی‌های کارتی (قسمت اول)

معرفی بازی‌های کارتی (قسمت پایانی)

معرفی بازی‌های کارتی مجموعه‌سازی (Collectible Card Game)

معرفی بازی‌های اقتصادی (Economic Games)

 

معرفی دسته بازی‌های roll & write
بازی‌های رومیزی، یک صنعت فرایندمحور است و طراحان، سازندگان و ناشران بازی‌های رومیزی، دسته roll and write از سری دسته‌های بازی‌های رومیزی را به عنوان جدیدترین و جذاب‌ترین بازی‌ها در ده تا بیست سال اخیر تبدیل کرده‌اند. این اتفاق دلایلی دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد، اما لازم به ذکر است که بازار با بازی‌هایroll and write به طرز باورنکردنی‌ای بیش از حد اشباع شده است.

 


بازی‌های دستهroll and write چه نوع بازی‌ای هستند؟
بازی‌های roll and write، دسته‌ای از بازی‌ها هستند که شامل ریختن یک سری تاس یا رو کردن کارت‌ها می‌باشد و هر بازیکن باید نتایج خود را در بازی با مداد روی یک ورقه یا تخته شخصی یا بنویسد. بعد از چند دور بازی کردن یا بعد از یک زمان مشخص که خود بازی مشخص کرده، با شمارش امتیازهای نهایی، فردی که بیشترین امتیاز را گرفته باشد، برنده بازی است. در حالت کلی این سبک از بازی‌ها بسیار ساده به نظر می‌آیند، مثلاً یک نمونه مشهور آن بازی تاسی «یاتزی (Yahtzee)» و یا همچنین بازی‌های پرطرفدار «تاس‌چین (Clever)» و «ورسک (Rail&Road)» می‌باشند. اما چه چیزی باعث جذابیت بازی‌های مدرن roll & write می‌شود؟

 

بازی یاتزی (Yahtzee)


۱. نامحدود بودن تعداد بازیکن:
با نگاه کردن به جعبه تعداد زیادی از بازی‌های دسته roll and write، متوجه خواهید شد که تعداد بازیکنان از ۱ نفر تا بیشتر از ۹۹ نفر ذکر شده است. در واقع این نوع از بازی‌ها می‌توانند تعداد نامحدودی بازیکن داشته باشند. تنها الزامی که این بازی دارد این است که هر بازیکن باید یک ورق و یک مداد برای خودش داشته باشد. نامحدود بودن تعداد بازیکنان امتیاز مثبتی است که این سبک از بازی‌ها نسبت به سایر سبک‌ها دارند و علاوه بر اینکه بازی roll and writeرا می‌توان با خانواده و دوستان بازی کرد، می‌توان آن را با گروه بزرگ‌تری از افراد بازی کرد و لحظات شادی را در کنار آن‌ها رقم زد.

 


۲. بازی‌ها آنلاین:
در دوره‌ای که ما انسان‌ها بیشتر از هر زمان دیگری با یکدیگر در ارتباط هستیم، اما بازی‌های رومیزی همچنان و اغلب به عنوان بازی‌های محلی در نظر گرفته می‌شوند و نیاز به ابزار خاصی دارند. با اینحال، تنها وسیله‌ی مورد نیاز برای انجام این بازی‌ها داشتن یک مداد و یک ورق کاغذ است اما با استفاده از اینترنت، به راحتی می‌توان این بازی را با دوستان و آشنایانی که حتی با ما فاصله زیادی دارند نیز بازی کرد و اوقات خوشی را سپری کرد. برای مثال، یک نفر می‌تواند نقش استاد بازی را داشته باشد و جریان بازی مانند انداختن تاس، برگرداندن کارت و پر کردن ورقه‌های مربوطه توسط بازیکنان را کنترل کند. این سبک از بازی‌ها برای افرادی که از خانواده و دوستان خود فاصله مکانی زیادی دارند و دورهستند، بسیار مناسب هستند چراکه می‌توانند از طریق اینترنت و نرم‌افزارهایی مانند «Skype (اسکایپ)» با هم بازی کنند.

 

بازی «ورسک»


۳. راه‌های مختلف رسیدن به هدف:
یکی از نشانه‌های یک بازی خوب، داشتن مسیرهای مختلف برای رسیدن به پیروزی و برنده شدن است. پس با توجه به آن، هر فرد می‌تواند از استراتژی عالی و منحصر به فرد خود استفاده کند. دسته بازی‌های roll and write، از بازی‌های بسیار مناسب و خوب در انجام یک سری مقدمات ساده هستند که به شما اجازه می‌دهند که استراتژی خود را روی آن پیاده کنید. اگر به این موضوع فکر کنید، متوجه می‌شوید که ویژگی بسیار جذابی است ،چراکه اگر شما به برگه‌های تکمیل شده نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که تفاوت برگه‌های بازیکنان مختلف چقدر زیاد است با وجود اینکه مثلاً هر بازیکن، تاس‌های یکسانی برای انتخاب و همین طور روش‌های یکسانی برای استفاده از آن‌ها دارد.

 


۴. قیمت:
بازیکنان بازی‌های رومیزی هنگام جمع کردن و خریدن مجموعه‌های بازی برای خود، با دو مشکل عمده مواجه می‌شوند: یکی فضای محدود برای نگه‌داری از بازی‌های خود و دیگری قیمت بالای بازی‌ها هستند که اکثر بازیکنان با آن‌ها روبرو هستند. اما دسته بازی‌های roll and writeنه تنها در جعبه‌های بسیار کوچکی تولید می‌شوند و فضای کمی را اشغال می‌کنند، بلکه از ارزانترین بازی‌های موجود در بازار هستند.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منبع


https://gamehungry.com/what-are-roll-and-write-games/

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری دسته‌بندی‌ بازی


نظر شما :