معرفی بازی «پانتومیم»

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۳۳۰ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
اگر به‌دنبال سرگرمی جذابی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به‌خصوص در این روزها و شب‌های سال نو هستید، ما حتماً به شما بازی «پانتومیم» را پیشنهاد می‌کنیم. بازی «پانتومیم» گزینه‌ای است که همه حاضران، حتی آن‌هایی که در بازی شرکت نمی‌کنند، از آن لذت خواهند برد. در ادامه، بیشتر با این بازی آشنا می‌شویم.
معرفی بازی «پانتومیم»

گردآوری: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی «گل یا پوچ»

معرفی بازی «گرگم‌به‌هوا» یا «بالابلندی»

معرفی بازی «مافیا»

معرفی بازی «Insider (دَدان)»

معرفی بازی «بله و نه معکوس»

 

معرفی بازی «پانتومیم»
اگر به‌دنبال سرگرمی جذابی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به‌خصوص در این روزها و شب‌های سال نو هستید، ما حتماً به شما بازی «پانتومیم» را پیشنهاد می‌کنیم. بازی «پانتومیم» گزینه‌ای است که همه حاضران، حتی آن‌هایی که در بازی شرکت نمی‌کنند، از آن لذت خواهند برد. در ادامه، بیشتر با این بازی آشنا می‌شویم.

 


«پانتومیم (لال‌بازی یا ادابازی)» بازی‌ای گروهی است که با استفاده از نمایش بی‌کلام انجام می‌شود. بازیکن سوالات شرکت‌کننده‌ها را می‌شنود و تنها با حرکات سر و بدون گفتن کلام آن‌ها را تایید یا رد می‌کند. البته باید دقت کرد که این بازی تبدیل به بیست‌سوالی نشود.
لوازم بازی پانتومیم
• کرنومتر یا هر وسیله دیگری برای اندازه‌گیری زمان
• قلم و کاغذ برای یادداشت‌کردن امتیازات
• تکه‌‌های کاغذ سفید برای نوشتن عبارت‌های پانتومیم
• دو سبد برای ریختن کاغذهای حاوی عبارات

 


مقدمات بازی پانتومیم
شرکت‌کنندگان به دو تیم تقسیم می‌شوند. بهتر است که تعداد اعضای دو تیم مساوی باشد تا عدالت برقرار شود. فردی بی‌طرف را به‌عنوان داور انتخاب کنید. این شخص باید زمان پاسخ‌گویی تیم‌ها را یادداشت کند. همچنین می‌توانید از هر تیم یک نفر را انتخاب کنید تا به‌نوبت این کار را انجام دهند. تعداد دورهای بازی را قبل از شروع مشخص کنید. علامت‌ها و اشاره‌های خاص را با هم‌تیمی‌های خود مرور کنید. هر تیم در فضایی جداگانه، کلمه‌ها و عبارت‌های مدنظر خود را روی تکه‌های کاغذ بنویسند. ضرب‌المثل یا عنوان‌های فیلم، سریال، کتاب، ترانه، برنامه‌های تلویزیونی و نمایش‌نامه‌ها برخی از موضوع‌هایی‌اند که می‌‌توانید عبارت‌های مربوط به آنها را روی کاغذ بنویسید.
برای اینکه عبارت‌ها بیش‌ازحد دشوار نشوند، می‌توانید برخی موارد را به‌عنوان قوانین پانتومیم رعایت کنید. موارد زیر نمونه‌هایی از قوانین بازی پانتومیم‌اند:
• عبارت‌های انتخابی نباید خیلی قلمبه‌سلمبه باشند. بهتر است عبارت انتخابی قبلاً به گوش حداقل سه نفر از اعضای تیم خورده باشد.
• عبارت‌ها نباید بیشتر از هفت کلمه باشند.
• انتخاب عبارت‌های تک‌کلمه‌ای و اسم‌های خاص ممنوع است.
• نوشتن عبارت‌های زبان‌های خارجی ممنوع است.
بعد از نوشتن عبارت‌ها، هر دو تیم وارد اتاق بازی می‌شوند. کاغذهایی را که عبارت‌های بازی روی آن‌ها نوشته شده‌اند، تا می‌کنند و در سبد تیم می‌ریزند.

 


روال بازی پانتومیم
مراحل بازی در هر دور به‌صورت زیر است:
• تیم شروع‌کننده بازی را مشخص کنید. یک نفر از اعضای تیم اول کاغذی از سبد تیم دوم برمی‌دارد. بعد از اینکه عضو تیم اول عبارت روی کاغذ را خواند و فهمید، داور زمان‌سنج را فعال می‌کند و بازی شروع می‌شود. عضو منتخب تیم اول با کمک اشاره‌ها و حرکت‌های بدن سعی می‌کند عبارت روی کاغذ را به هم‌تیمی‌های خود منتقل کند. تیم اول حداکثر سه دقیقه وقت دارد تا عبارت موردنظر را حدس بزند. بعد از اینکه تیم اول عبارت درست را حدس زد، داور باتوجه به زمان‌سنج، مدت پاسخ‌گویی تیم اول را یادداشت می‌کند. درصورتی‌که تیم اول نتواند عبارت درست را در سه دقیقه حدس بزند، داور پایان وقت را اعلام و زمان پاسخ‌گویی را سه دقیقه یادداشت می‌کند.
ک در دور بعدی، یکی از اعضای تیم دوم کاغذی از سبد تیم اول برمی‌دارد و بازی به‌ترتیبی که گفتیم، ادامه پیدا می‌کند.

 


بهتر است تعداد دورهای بازی به‌گونه‌ای باشد که هرکدام از اعضای دو تیم بتوانند حداقل یک عبارت را اجرا کنند. مجموع زمان‌های پاسخ‌گویی هر تیم در تمام دورهای بازی، امتیاز آن تیم را تعیین می‌کند. تیمی که کمترین امتیاز را داشته باشد، برنده است. راه دیگر برای تعیین برنده، تعداد عبارت‌هایی است که هر تیم به‌درستی حدس زده است. تیمی برنده است که تعداد عبارت‌های بیشتری را درست حدس زده باشد.
این بازی مخصوص دورهمی‌های خانوادگی است و در دوران نوروز، می‌تواند شما و خانواده‌تان را تا ساعت‌ها سرگرم کرده و لحظات شادی را برای شما به ارمغان آورد.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منابع


https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%85_(%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C)
https://www.chetor.com/197936-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :