معرفی «نقطه‌بازی»

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۳ کد : ۲۳۳۸ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
«نقطه‌بازی» از آن دست بازی‌هایی است که همه ما در دوران کودکی آن را تجربه کرده‌ایم و حتماً یادمان هست که چه رقابتی برای تصاحب بیشترین تعداد مربع در صفحه بازی بین ما و دوستانمان وجود داشت. این بازی تنها با یک صفحه کاغذ و چند قلم قابل اجراست و نیازی به ابزار خاصی ندارد. عید نوروز، فرصت مناسبی برای انجام این بازی نوستالژیک و یادآوری دوران خوش کودکی است.
معرفی «نقطه‌بازی»

گردآوری: علی علیزاده

مطالب مرتبط

معرفی بازی «مافیا»

معرفی بازی «بله و نه معکوس»

معرفی بازی «کلاغ‌پر»

معرفی بازی «دار (Hangman)»

معرفی بازی «پانتومیم»

 

معرفی «نقطه‌بازی»
«نقطه‌بازی» از آن دست بازی‌هایی است که همه ما در دوران کودکی آن را تجربه کرده‌ایم و حتماً یادمان هست که چه رقابتی برای تصاحب بیشترین تعداد مربع در صفحه بازی بین ما و دوستانمان وجود داشت. این بازی تنها با یک صفحه کاغذ و چند قلم قابل اجراست و نیازی به ابزار خاصی ندارد. عید نوروز، فرصت مناسبی برای انجام این بازی نوستالژیک و یادآوری دوران خوش کودکی است. حال، با بازی بیشتر آشنا می‌شویم.
«نقطه بازی» یک بازی ساده و رومیزی است که همه‌ی نسل‌های پیش حداقل یک بار آن را بازی کرده‌اند. این بازی ساده، سرعت‌عمل و دقت را در کودکان تقویت می‌کند.

 


اهداف بازی: سرگرمی و نشاط، تقویت حافظه و دقت، تقویت ارتباط دست و چشم، بالا بردن هوش هیجانی
تهیه صفحه بازی
ابتدا روی یک صفحه کاغذ، با مداد یا خودکار نقاط هم اندازه با فاصله حداکثر نیمسانت از هم به صورت افقی و عمودی رسم میکنید (تمام طول کاغذ را به همین صورت نقطه‌گذاری می‌کنیم) نقاط باید درست زیر هم رسم شوند به طوری که از اتصال چهار نقطه به عنوان راس مربع یک مربع رسم شود.

 

‌‌


روش بازی
بازیکنان باید بیشتر از یک نفر باشند. در هر نوبت هر بازیکن می‌تواند از طریق کشیدن یک خط ۲ نقطه را به هم وصل کند و از اتصال نقاط به هم مربع بسازد. هر کس زودتر مربعی را کامل کند صاحب مربع است و می‌تواند حرف اول نام خود را به عنوان صاحب مربع داخل آن بنویسد. (هر بازیکن می‌تواند از خودکار یا مداد بارنگی خاص استفاده کند). بازی وقتی تمام می‎شود که نقطه‌ای خالی در صفحه نماند و برنده کسی است که تعداد مربع بیشتری داشته باشد. این بازی یکی از بازی‌هایی است که در عین سادگی، لذت زیادی را برای همه سنین فراهم می‌کند و حتی می‌تواند به عنوان یک بازی استراتژیک نیز شناخته شود.
در شب‌ها و روزهای سال نو، هروقت که حوصله‌تان سر رفت، می‌توانید این بازی را تجربه کرده و اوقات خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منابع


http://koodak24.ir/game/details/2866
https://ketabak.org/content/12003-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C


 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :