چگونه در بازی «Monopoly» برنده شویم؟!

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۹ کد : ۲۴۲۸ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
برای برنده شدن در بازی «Monopoly»، باید تمام حریفان خود را ورشکست کنید قبل از اینکه آن‌ها با خود شما این کار را بکنند. در هر تصمیمی که می‌‌‌‌‌‌‌گیرید، باید بهترین راه را برای افزایش شانس خود برای بردن و شکست دادن حریفان‌تان انتخاب کنید. در حالیکه شانس عامل مهمی برای برنده شدن در بازی «Monopoly» است اما ممکن است همیشه همراه شما نباشد. در مقاله امروز، شما یاد خواهید گرفت که چگونه هوشمندانه‌ترین استراتژی را برای به حداکثر رساندن فرصت‌ها و شانس‌های خود بسازید و برنده بازی شوید. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بازی «Monopoly» به اینجا مراجعه کنید.
چگونه در بازی «Monopoly»  برنده شویم؟!

مترجم: نازنین عباسی‌فرید

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی سوسکی (Cock Roach Poker)

معرفی بازی «رکب»

معرفی بازی «Risk» و بررسی استراتژی‌های برنده شدن در بازی

چگونه در یک مسابقه برنده شویم؟

چگونه در بازی «UNO» برنده شویم؟

 

چگونه در بازی «Monopoly» برنده شویم؟!
برای برنده شدن در بازی «Monopoly»، باید تمام حریفان خود را ورشکست کنید قبل از اینکه آن‌ها با خود شما این کار را بکنند. در هر تصمیمی که می‌‌‌‌‌‌‌گیرید، باید بهترین راه را برای افزایش شانس خود برای بردن و شکست دادن حریفان‌تان انتخاب کنید. در حالیکه شانس عامل مهمی برای برنده شدن در بازی «Monopoly» است اما ممکن است همیشه همراه شما نباشد. در مقاله امروز، شما یاد خواهید گرفت که چگونه هوشمندانه‌ترین استراتژی را برای به حداکثر رساندن فرصت‌ها و شانس‌های خود بسازید و برنده بازی شوید. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بازی «Monopoly» به اینجا مراجعه کنید.

 

 

الف) هوشمندانه بازی کنید.
۱. یاد بگیرید چگونه تاس بریزید.
شاید برایتان عجیب باشد اما می‌توانید در مورد احتمال فرود تاس در فضاهای خاص، غلتاندن اعداد خاص و احتمال فرود تاس در یک وضعیت و ویژگی خاص اطلاعات کسب کنید.
• وقتی ۲ تاس را با هم می‌اندازید، احتمال آمدن عدد ۷ از همه بیشتر است و عدد ۲ و ۱۲ کمترین احتمال را دارند.
• بیشتر اوقات، ۵ یا ۶ بار انداختن تاس نیاز است تا یک بار روی صفحه بازی دور بزنید. از آن‌جا که که ۲۸ نقطه از ۴۰ نقطه روی صفحه بازی، مکان‌های ویژه‌ای هستند، شما به احتمال زیاد در چهار مورد از این ۲۸ نقطه ویژه قرار خواهید گرفت.

 


۲. از کم‌امتیازترین و پرامتیازترین نقاط بازی آگاه باشید. «Mediterranean Avenue (خیابان مدیترانه)» و «Baltic Avenue (خیابان بالتیک)» کمترین امتیاز را دارند. در حالیکه خیابان‌های دارای نوار نارنجی رنگ مانند «St.James place, NY Avenue, Tennessee AVE (خیابان جیمز، خیابان نیویورک و خیابان تنسی)» بیشترین امتیاز را به دلیل نزدیکی آن‌ها به زندان دارند. دستیابی به این نواحی نارنجی رنگ احتمال پیروزی را افزایش می‌دهند.
• میدانی که در صفحه بازی بیشترین احتمال قرار گرفتن را دارد، زندان است. در حالیکه هتل‌های خیابان «Illinois» و «Boardwalk» بیشترین درآمد و امتیاز را بعد از زندان دارا هستند.

 


۳. به خاطر داشته باشید که چه زمانی شانس بیشتری برای برداشتن کارت‌های خاص خواهید داشت. بهتر است کارت‌هایی را که خود و حریفان‌تان در طول بازی، در اختیار دارید را به خاطر بسپارید. با این کار شما می‌توانید در صورت قرار گرفتن روی نقطه «Chance» یا «Community Chest» کارتی را که برمی‌دارید پیش‌بینی کنید. قبل از بازی نگاه دقیقی به همه کارت‌ها بیاندازید تا بدانید هر کارت چه ارزش و امتیازی دارد.
• ۱۶ کارت «شانس»: احتمال اینکه این کارت شما را به مکان دیگری منتقل کند زیاد است، زیرا ۱۰ کارت از ۱۶ کارت «شانس» شما را ملزم به انجام چنین کاری می‌کند. علاوه بر این، ۲ کارت پاداش وجود دارند که به شما پول می‌دهند. ۱ کارت هم وجود دارند که از شما پول می‌گیرند و ۱ کارت هم شما را از زندان آزاد می‌کند. ۱ کارت هم از صاحبان املاک مالیات دریافت می‌کند.
• ۱۶ کارت «Community Chest» : اکثر کارت‌های یعنی ۹ کارت از ۱۶ کارت «Community Chest» به شما پول می‌دهند و تنها ۲ کارت از این دسته از شما پول می گیرند. از کارت‌های باقی‌مانده ۲ کارت شما را به جای دیگری در صفحه بازی منتقل می‌کنند و ۱ کارت، کارت خروج از زندان می‌باشد و ۱ کارت هم از صاحبان املاک مالیت دریافت می‌کند.

 


۴. طبق قوانین بازی کنید. در حالیکه برخی از بازیکنان دوست دارند نوع خاصی از «Monopoly» را بازی کنند، اما تغییر برخی از قوانین خاص به شما کنترل کمتری بر نتیجه بازی را می‌دهد. قوانین سنتی که «برادران پارکر (Parker Brothers)» برای بازی ساخته‌اند را را اجرا کنید تا بیشترین احتمال برای پیروز شدن را در بازی داشته باشید.

 


ب) بخرید تا برنده شوید.
۱. در سریع‌ترین زمان ممکن هر چه می‌‎توانید املاک خریداری کنید.
هر چه املاک بیشتری داشته باشید و هر چه اجاره بیشتری جمع کنید، پول بیشتری از حریفان خود دریافت می‌کنید. خرید هر چه بیشتر املاک در اوایل بازی بیشترین شانس را برای پیروزی در بازی به شما می دهد.
• منتظر نمانید تا پول بیشتری به دست آورید، یا اینکه برای شروع خریدن ملک در «Boardwalk» یا سایر املاک فرود بیایید. هرچه مالکیت بیشتری داشته باشید، شرایط شما در بازی بهتر خواهد بود. اگر در بازی «Monopoly» محتاطانه و دست به جیب بازی کنید شانس کمی برای برد خواهید داشت.
• به یاد داشته باشید شما بعد از داشتن دارایی شروع به درآمدزایی خواهید کرد، نه قبل آن. نگران نباشید که تمام پول خود را در نوبت‌های اولیه بازی خرج کنید. این کار (خریدن ملک حتی با داشتن پول کم) نشان‌دهنده این است که شما هوشمندانه بازی می‌کنید.

 


۲. سعی کنید املاک یک رنگ را خریداری کنید. فضاهای زیادی را در یک رنگ برای دیگر بازیکنان آزاد نگذارید تا صاحب آن مناطق شوند. اگر می‌‎توانید خودتان آن‌ها را بخرید. به طور کلی، اگر هیچ بازیکن دیگری مالکیت یک گروه رنگی از مناطق را نداشته باشد، همیشه باید املاک بدون مالکیت را بخرید، خصوصاً اگر در امتیازات ویژه‌ای را به شما بدهند و شما را به بردن نزدیک‌تر کنند. رنگ نارنجی به‌ویژه دارای بیشترین احتمال قرارگیری است و گرفتن آن‌ها شانس شما را به‌شدن افزایش می‌دهد.
• اگر شما صاحب تمام ملک‌های یک رنگ باشید، انحصار و امتیازات آن رنگ را در دست خواهید داشت. دارنده یک رنگ از املاک حق دارد دو برابر نرخ اجاره پرداختی را دریافت کند. همچنین مجاز به اضافه کردن خانه‌ها و هتل‌‌ها است (که نرخ اجاره را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد). این شرایط همچنین قدرت چانه‌زنی شما را در معاملات املاکی که در اواخر بازی انجام می‌شود افزایش می‌دهد.

 


۳. املاکی را خریداری کنید که خواهان زیادی دارند. خرید بیشتر املاک، همچنین می‌تواند از ایجاد انحصار دیگر بازیکنان جلوگیری کند و قدرت شما را در فرصت‌های بعدی برای تجارت و چانه‌زنی افزایش دهد. اگر می‌بینید حریفی در تلاش برای گرفتن رنگ خاصی است، از هر فرصتی استفاده کنید و املاک مورد نظر خود را خریداری کنید.
• نگران مسدود شدن بازی خود نباشید وقتی هر دو بازیکن مالکیت یک گروه را دارند. (آن‌ها قبلاً یکدیگر را مسدود کرده‌اند)، پس بهتر است که توجه خود را در جای دیگری قرار دهید.
• از مزیتی که با خرید ملکی به دست می‌آورید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر بازیکن دیگر ملک یا املاکی را از شما خریدار است، معامله‌ای را پیشنهاد بدهید.

 


۴. استراتژی هوشمندانه‌ای را برای گرفتن راه‌آهن و سایر مناطق سودده در نظر بگیرید. به طور کلی، فضاهای راه‌آهن دارای ارزش بیشتری نسبت به فضاهای تاسیساتی هستند. البته راه‌آهن فقط در صورتی ارزشمند است که همه آن‌ها را در اختیار بگیرید. برخی از بازیکنان دستیابی به همه راه‌آهن‌ها را مدنظر قرار می‌دهند؛ در حالیکه برخی نادیده گرفتن آن را. به هر حال، شما جزو هر دسته‌ای که هستید، روی سیاست خود استوار بمانید.
• بهتر است که در هتل‌ها و بیشتر پروژه‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کنید زیرا این کار سود بیشتری به شما می‌دهد.
• گاهی اوقات ممکن است ایده خوبی باشد که یک راه‌آهن خریداری کنید تا بازیکن دیگری را از گرفتن راه‌آهن منع کنید.

 


۵. در سریع‌ترین زمان ممکن ۳ خانه تهیه کنید. به محض کسب انحصار یک گروه از رنگ‌ها، شروع به ساختن کنید و تا زمانی که در هر ملک ۳ خانه نداشته باشید، ساخت ساختمان را متوقف نکنید. پس از ساختن ۳ خانه در هر ملک، درآمد شما بسیار بیشتر خواهد شد. درآمد اضافی شانس شما را برای پیروزی افزایش می‌دهد.
• وقتی پول کافی برای هزینه کردن (اجاره راه‌‌آهن و یا خدمات شهری و برخی کارت‌های Community Chest) را دارید، خانه درست کنید. در صورت امکان منتظر بمانید تا از قسمتی که در آن بیشترین احتمال پرداخت هزینه وجود دارید، عبور کنید.

 


۶. سعی کنید کمبود مسکن ایجاد کنید. هنگامی که سه یا چهار گروه رنگی کم‌اجاره دارید، باید در هر ملک ۳ یا ۴ خانه قرار دهید تا کار را برای حریفان دارای گروه‌های رنگی با اجاره بالا را محدود کنید.

 

 

ج) بازی کنید تا ببرید.
۱. بیشترین بهره را از وام‌های خود ببرید.
وام گرفتن به شما این امکان را می‌دهد تا در نقاط مهم بازی سرمایه‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید املاکی را برای خود رهن کنید. هنگام رهن خاطر داشته باشید:
• ابتدا باید ملک‌هایی را رهن کنید که از آن گروه ملکی نخریده باشید. به بیان واضح‌تر، بهتر است غیر از مواردی که ضروری است، از رهن کردن ملک‌های گروهی که قبلاً از آن خریداری کرده‌اید پرهیز کنید. (اگر از گروه نارنجی ۲ ملک خریده‌اید، بهتر است دیگر از گروه نارنجی ملکی را رهن نکنید.)
• اگر نیاز دارید تا پول بیشتری جمع کنید، سعی کنید از رهن کردن در یک گروه رنگی که در آن صاحب ملکی نیستید استفاده کنید.
• از آنجا که پس از رهن یک ملک نمی‌‌توانید اجاره دریافت کنید، سعی کنید املاکی را که بازیکنان مرتباً روی آن‌ها قرار می‌گیرند یا اجاره بالایی دارند را رهن نکنید.

 


۲. معاملات را با دقت ارزیابی کنید. به ترجیحات بازیکنان دیگر برای خرید ملک توجه کنید. به خاطر داشته باشید خرید مکان‌های هم‌رنگ عمل خوبی است زیرا گسترش ساخت ساختمان‌ها را برای شما فراهم می‌کند، با این حال شما باید از معامله این مجموعه‌های رنگی جلوگیری کنید. برای مثال، اگرچه ممکن است به دست آوردن تمام ملک‌های دارای رنگ صورتی در یک تجارت خوب باشد اما اگر این کار به بازیکن دیگری امکان دهد تا مالکیت تمام املاک نارنجی رنگ را داشته باشد، اصلاً عاقلانه نیست.
• قبل از اینکه معامله کنید، این موضوع را در نظر بگیرید که آیا این معامله در آینده به نفع شما خواهد بود یا نه. همیشه از خود بپرسید این کار در درازمدت برای من چه فایده‌ای خواهد داشت و این تجارت چگونه کمک می‌کند تا حریفانم را ورشکست کنم. یک قاعده خوب، این است که املاک زیادی را برای خود خریداری کنید تا امتیاز بیشتری به دست آورید.

 


۳. در ادامه بازی در زندان بمانید. بر خلاف زندگی واقعی، همیشه در زندان بودن چیز بدی نیست و این کار در بازی «Monopoly» مناسب است. در اول بازی، باید ۵۰ دلار بپردازید تا از زندان خارج شوید تا بتوانید به خرید ملک ادامه بدهید. با این حال اگر در اواخر بازی املاک زیادی در اختیار سایر بازیکنان می‌باشد، پس تاس بریزید و در زندان بمانید تا در زمانی مناسب بیرون بیایید. این کار می‌تواند جایگزین مناسبی برای پرداخت اجاره‌بها به خاطر قرار گرفتن در املاک سایر بازیکنان باشد.

 


۴. بازی را تمام کنید. «Monopoly» اغلب به بازی‌ای که چند ساعت طول می‌کشد شهرت دارد اما لزوماً همیشه چنین نیست. به محض اینکه بیشتر ملک‌ها خریداری شد، بهتر است روند چانه‌زنی را شروع کنید و سعی کنید بازیکنانی که امتیاز کمتری دارند را متقاعد کنید تا از دارایی‌های خود دست بکشند و بازی را واگذار کنند.
• اگر بازیکنی تمایلی به خرید و فروش ندارد، آن بازی را مساوی اعلام کنید و یک بازی جدید شروع کنید و به تجارت و خرید و فروش بپردازید.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazipardazi مراجعه کنید.

 

 

منبع


https://www.wikihow.com/Win-at-Monopoly


 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ استراتژی بازی‌ کارتی بازی‌ شانسی استراتژی‌ برد مونوپولی


نظر شما :