برنامه‌های سازمان دانشجویان در آخرین یلدای قرن

۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۶ کد : ۲۷۶۹ شُعَب سازمان دانشجویان
شب یلدا یادآور این است که حتی طولانی ترین شب سال هم به صبح می انجامد و لحظات تاریک تا ابد باقی نمی مانند. در حقیقت یلدا نمادی از امید به فردا و آینده روشن است. امسال نیز شرایط کرونایی دورهمی‌های حضوری را محدود کرده است اما راهکار های بسیاری وجود دارد که می توان بدون برگزاری حضوری مراسم بزرگ جشن، یلدای خاطره انگیزی را رقم زد. با هم مروری بر برنامه‌های مجازی شعب سازمان دانشجویان در شب یلدا خواهیم داشت.

‌‌‌‌‌‌‌سازمان دانشجویان (ستاد)
لیگ مسابقات بازی رومیزی دَدان به صورت آنلاین و به مناسبت روز دانشجو و شب یلدا، هر شب با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

البرز

استان البرز با برگزاری نشست «چیستی و چرایی شب یلدا» با ارائه دکتر «حسین محمدی»، استادیار گروه آموزشی تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی و مؤلف کتاب جشن‌های ایران باستان»، دوشنبه ۲۹ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به صورت آنلاین، به استقبال شب یلدا خواهد رفت.

گیلان
استان گیلان، پویش دانشجویی یاقوت‌های مهربانی در شب یلدا را با تهیه یک کیلو انار به مبلغ ۴۰,۰۰۰ تومان برای خانواده‌های نیازمند برگزار خواهد کرد.

لرستان
استان لرستان، با برگزاری برنامه‌های متنوع و متفاوت از جمله: سلسله نشست‌های «آشنایی با قصه‌ها و متل‌های بومی لرستان» با عنوان «کُرسُل» با روایت صدیقه رحیم‌پور، اجرای فاطمه بابایی‌مطلق و با حضور آفرین پنهانی به عنوان کارشناس، مسابقه نقاشی کودکان، شب یلدا را گرامی خواهد داشت.

مرکزی
جشن بزرگ شب یلدا با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع اهدای جوایز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چهارشنبه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۲ ظهر در سالن هشت شهریور دانشگاه اراک برگزار می‌‌شود. همچنین برگزاری پویش «نان و پنیر و همدلی» و اهدا بسته‌های شب یلدا به نیازمندان شهر از دیگر برنامه‌های این شعبه سازمان است.

خراسان رضوی

ویژه‌برنامه «یلدای مشرقی»، چهارشنبه ۱ دی‌ماه ساعت ۱۷:۳۰، با حضور احمد امیرخلیلی، شاعر و ترانه‌سرا، یاسین حجازی، نویسنده و پژوهشگر، محمد معتضدی، کمدین، بازیگر، گوینده و صداپیشه و شادی شجیعی، نویسنده، مدرس دانشگاه و پژوهشگر در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
 

همدان
سازمان دانشجویان شعبه همدان نشست بازخوانی آئین‌های زمستانی در همدان را‌ باحضور فریبا نعمتی کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان و مرتضی نادری‌پیکر مدرس دانشگاه روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه ساعت: ۱۰ برگزار می‌نماید.

 

 





 

 


 

 

 


نظر شما :