امضای دو تفاهم‌نامه در راستای افزایش همکاری‌های مشترک حوزه گردشگری

در سومین روز(هفتم دی) نمایشگاه توانمندی‌های و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰، مرکز گردشگری علمی فرهنگی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای را با کمیته ملی یونسکو و تفاهم‌نامه‌ای با انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان گیلان امضا کرد.
امضای دو تفاهم‌نامه در راستای افزایش همکاری‌های مشترک حوزه گردشگری

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی یعقوب‌زاده درباره مفاد این تفاهم‌نامه توضیح داد: این تفاهم‌نامه برای همکاری‌های مشترک بین مرکز گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در ایران منعقد شده و بیشتر زمینه‌های همکاری در این قرارداد در خصوص گردشگری و برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس، کارگاه‌هایی توانمندسازی سواد رسانه‌ای، گردشگری و مسائل فرهنگی است.
او با بیان اینکه این اولین تفاهم‌نامه مرکزی گردشگری جهاد با یونسکو است، ادامه داد: این تفاهم‌نامه یک ساله است اما قابلیت تمدید دارد.

وی یکی از راهکاری توسعه گردشگری در ایران این را هم‌افزایی بین تمام بخش‌ها دانست و اظهارداشت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم از ظرفیت‌های آژانس‌های مسافرتی استفاده کنیم و در این راستا به سراغ اتحادیه آژانش‌داران هر استان رفتیم؛ چرا که وقتی پای اتحادیه به میان می‌آید، قطعاً همکاری کنترل‌شده‌تر، با هزینه کمتر و به شکل گسترده‌تر خواهد بود. بنابراین اردوهایی با کیفیت بهتر در حوزه گردشگری برای دانشگاهیان اعم از استادان، نخبگان، دانشجویان و اعضاء جهاد دانشگاهی برگزار می‌کنیم.
او افزود: امروز به شکل پایلوت اولین تفاهم‌نامه را با رییس اتحادیه آژانش‌داران استان گیلان منعقد کردیم و یکی دو ماه زمان می‌گذاریم تا نتایج این همکاری را بررسی کنیم و سپس با انجمن‌های صنفی تک تک استان‌ها تفاهم‌نامه داشته باشیم. با این کار تسهیلات خوبی در زمینه گردشگری برای دانشگاهیان فراهم می‌کنیم و با رویکرد فرهنگی‌تر اردوهایی را برای آن‌ها می‌توانیم برگزار کنیم.
تفاهم‌نامه اول توسط رحیم یعقوب‌زاده، رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و حجت‌الاسلام علی نوریجانی، معاون حقوقی و پارلمانی کمیسیون ملی یونسکو و رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران به امضاء رسید.
همچنین تفاهم‌نامه دیگری به امضاء رحیم یعقوب‌زاده - رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران - و احمد مطلبی - رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان گیلان - رسید.

 

‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: نمایشگاه دستاوردها


نظر شما :