معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

مرام و مکتب سردار سلیمانی می‌تواند نسخه شفابخش بسیاری از مشکلات جامعه امروز باشد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: برنامه‌های گرامی‌داشت سردار سلیمانب برخی از ابعاد اخلاقی و شخصیتی سردار شهید مانند، پایبندی به اصول، گذشتن از منافع فردی، گروهی و جناحی به نفع اسلام و انقلاب اسلامی، فداکاری، از خودگذشتگی و سلحشوری در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دینداری حقیقی را ترویج می‌دهد. بی تردید این مرام و مکتب سردار می‌تواند نسخه شفابخش بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما و ایران عزیز اسلامی باشد.
مرام و مکتب سردار سلیمانی می‌تواند نسخه شفابخش بسیاری از مشکلات جامعه امروز باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، جمال رحیمیان در نشست خبری رویداد ملی دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار شهید سلیمانی با به یادگار گذاشتن چنین مکتب و مرامی، چراغ راهی شد برای جوانانی از ایران اسلامی که به دنبال اسوه و الگو هستند.
وی با بیان اینکه ۱۳ دی ماه از دو بُعد واجد اهمیت بوده و باعث برجستگی این مناسبت شده افزود: بزرگداشت انسانی خودساخته، رشد یافته در جریان نهضت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است بعد اول و ترویج یک مرام و منش، سبک زندگی، یک فرهنگ و یک مکتب، تحت عنوان مکتب سلیمانی بُعد دوم چرایی گرامیداشت ۱۳ دی ماه، روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است.
وی تصریح کرد: حاج قاسم انسانی است که تحت تربیت پدر و مادری متدین و دین دار قرار گرفته است و در مواجهه با شرایط سخت عشایری و روستایی به درجه‌ای از خودسازی می‌رسد که با قرار گرفتن در جریان نهضت انقلاب اسلامی به ویژه دوران سخت دفاع مقدس به سمت تکامل و کمال مسیر بسیار خوبی را طی می می‌کند و از یک کودک عشایری شخصی را می‌سازد که نه تنها در ایران بلکه در دنیا مشهور می‌شود و خارجی‌ها ایشان را به اسم «ژنرال سلیمانی» می‌شناسند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید و پیشنهاد تأمل در شخصیت سردار سلیمانی گفت: به همه مردم مطالعه کتاب سردار سلیمانی تحت عنوان «از چیزی نمی ترسیدم» را که زندگینامه سردار سلیمانی به قلم خود وی است، پیشنهاد می‌کنم. این یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در خصوص سردار شهید نوشته شده است.
رحیمیان افزود: تأمل در زندگی شهید سردار سلیمانی را پیشنهاد می‌کنم به ویژه تأمل در وصیتنامه سردار ما را به این نتیجه می‌رساند که وی از ما و سیاسیون می‌خواهد خوب بیندیشیم، خوب انتخاب کنیم و به اصول پایبند باشیم. من خود و جهادگران را شاگرد مکتب سلیمانی می دانم.
 

در ادامه این نشست مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به تشریح برنامه‌های فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی ویژه دومین سالگرد سردار سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: در استان‌های آذربایجان غربی (مسابقه دانشجویی شعر و دل نوشته سردار اخلاص)، هرمزگان (نامه‌ای صمیمی به سردار سلیمانی)، لرستان (مسابقه سردار مکتب‌ساز و نشست تخصصی)، گلستان (جشنواره ادبی، هنری، چندرسانه‌ای و خبری سردار بصیرت)، کرمان (وبینار تبیین و ترویج مکتب حاج قاسم، مسابقه کتابخوانی و دل نوشته، برپایی موکب و اهدای بسته‌های فرهنگی)، مرکزی (مسابقه دلنوشته به سردار دل‌ها و مسابقه وصیت‌نامه حاج قاسم)، خراسان جنوبی (نشست سازندگی با عنوان مکتب حاج قاسم و وبینار استراتژیک با حضور همرزمان سردار)، زنجان (نمایشگاه شرح دلبری و شعب شعر)، خوزستان (تهیه و تدوین کتاب دیجیتال)، همدان (فراخوان شعر)، گیلان (تهیه و تدوین مستند چند رسانه‌ای)، خراسان رضوی (نشست با حضور صاحبنظران علوم سیاسی)، اردبیل (نشست با موضوع آشنایی با آرمان‌ها و مکتب سپهبد سردار سلیمانی)، جهاددانشگاهی الزهرا (قرائت دلنوشته، شعر و دکلمه‌خوانی، مدیحه‌سرایی، تولید محتوا، نشست آنلاین اثر شهادت در فضای تربیتی و قهرمان‌سازی در خانواده با تأکید بر ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی) در نظر گرفته‌ایم.
رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تأکید کرد: در مجموع، ۳۴۰ اثر در قالب‌های مختلف شامل شعر و دل نوشته، خوشنویسی، عکس، تولیدات چندرسانه‌ای و … به دبیرخانه دومین رویداد ملی – دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ارسال شده است. برنامه‌های این رویداد همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز شده و تا دهه فجر (اربعین شهادت سردار سلیمانی) ادامه خواهد داشت.
عباسی در پایان به دومین «رویداد ملی دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» اشاره کرد و گفت: این رویداد روز دوشنبه در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، ماموستا کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، و «سردار سرتیپ حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

 

‌‌‌‌‌‌


مشاهده گزارش تصویری نشست خبری


نظر شما :