لزوم توجه بیشتر متولیان و سیاستگذاران به طرح ملی ایران مرز پرگهر

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۸ کد : ۲۸۶۱ اسلایدر مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان
در آستانه برگزاری شانزدهمین اختتامیه طرح ملی ایران مرز پرگهر؛ رحیم یعقوب زاده مدیر مرکز گردشگری علمی– فرهنگی سازمان دانشجویان ایران در گفتگو با روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران از اهمیت طرح ملی " ایران، مرز پرگهر " و لزوم توجه بیشتر متولیان و سیاستگذاران به این طرح سخن گفت.
لزوم توجه بیشتر متولیان و سیاستگذاران به طرح ملی ایران مرز پرگهر

یعقوب زاده در خصوص طرح ملی ایران مرز پرگهر بیان کرد: ایجاد ارتباطی مطلوب بین دانشگاه و دانشجویان با صنعت همواره بین دانشگاهیان مطرح بوده است؛ در واقع دانشجویان ما در حالی فارغ‌التحصیل می‌شوند که با دستاوردهای خودمان، جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری و همچنین بخش‌های مختلف صنعتی که به دست متخصصان داخلی ایجاد و مدیریت می‌شوند اطلاعی ندارند همین امر سبب شد جهاددانشگاهی با محوریت مرکز گردشگری علمی – فرهنگی سازمان دانشجویان ایران در سال ۱۳۸۴ به این موضوع ورود کند و طرح ملی ایران، مرز پرگهر را طراحی و اجرا نماید.
وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر ما هفدهمین سال اجرای این طرح ملی را می‌گذرانیم که شامل مجموعه اردوهایی است که با نظارت مرکز گردشگری علمی – فرهنگی سازمان دانشجویان ایران و با همکاری مجریان در واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌گردد.
یعقوب زاده با اشاره به شانزده سال برگزاری طرح گفت: تاکنون در قالب این طرح صد و ده هزار (۱۱۰۰۰۰) نفر از دانشجویان، نخبگان و اساتید از میراث فرهنگی، مراکز علمی و فناورانه و همچنین مجتمع‌های صنعتی کشور بازدید کرده اند. آشنایی دانشجویان، نخبگان و اساتید به عنوان اعضای فعال، اثرگذار و آینده سازان کشور عزیزمان باعث ایجاد و تقویت خودباوری شده است، همچنین بازدید از اینگونه مقاصد زمینه‌ساز تعامل هرچه بیشتر و موثرتر خواهد شد.
مدیر مرکز گردشگری علمی– فرهنگی ادامه داد: نیاز و علاقه دانشجویان به بازدیدهای علمی و فرهنگی یکی دیگر از مواردی بوده است که همواره مدنظر قرار گرفته است و این طرح می‌تواند به نحو احسن پاسخگوی آن باشد.
یعقوب زاده در پایان گفت: امیدواریم این طرح با توجه و استقبال بیشتری از سوی متولیان، تصمیم بگیران و سیاستگذاران در حوزه های فرهنگی همراه گردد تا شاهد برگزاری اینگونه طرح‌ها در سطوح گسترده‌تری باشیم.
 


نظر شما :