برگزاری اولین جلسه راهبری طرح مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۷ کد : ۲۹۳۱ اخبار سازمان گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
اولین جلسه راهبری طرح مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی با محوریت بررسی شیوه‌ها و کم و کیف اجرای این طرح برگزار شد.
برگزاری اولین جلسه راهبری طرح مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در این جلسه که روز یکشنبه نهم مرداد با حضور دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان ایران و دکتر علی‌اکبر مسگر، معاون حمایت و گفتمان‌سازی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی در محل این شورا برگزار شد، درمورد ترکیب اعضای شورای سیاست‌گذاری مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی بحث و بررسی شد و مقرر شد تا علاوه بر جهاد‌دانشگاهی و هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره که محور اصلی اجرای برنامه مذکور هستند، معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری؛ ستاد اجرایی فرمان امام؛ بسیج اساتید و دانشگاه آزاد اسلامی هم در اجرای طرح مشارکت داشته باشند.

در ادامه، دَه دانشگاه برای اجرای طرح در سال نخست مشخص شدند و قرار بر این شد تا طرح مذکور در یک بازۀ زمانی مشخص به‌صورتِ هماهنگ در دانشگاه‌های منتخب برگزار شود. تهیه و تنظیم ساختار اجرای دبیرخانه این طرح نیز از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود. در ادامه، دربارۀ شیوۀ اجرایی مناظرات بحث شد و طبق طرح پیشنهادی سازمان دانشجویان مقرر شد که استادان با حضور چند عضو هیئت‌علمی دانشگاه یا صاحب‌نظر با حضور دانشجویان به‌صورت منطقی و عالمانه به اظهار نظر، تبادل آرا و گفتگو در موضوعی خاص بپردازند. این مناظره‌ها بر اساس آیین‌نامه و زمان‌بندی ویژه برگزار خواهد شد و در حالت کلی داوری نخواهد شد.

گفتنی است طرح مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی در صدوسی‌چهارمین جلسه مجمع هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره توسط سازمان دانشجویان ایران پیشنهاد شده و به تصویب هیئت مذکور رسیده است.
 

کلید واژه ها: مناظره اساتید مناظره دانشجویی مناظره جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :