بازگرداندن دو پرنده شکاری به دامان طبیعت با همکاری دبیرخانه محیط زیست سازمان دانشجویان ایران

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۱ کد : ۲۹۴۰ اخبار سازمان باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست
با همکاری دبیرخانه محیط زیست سازمان دانشجویان ایران، دو پرنده شکاری به دامان طبیعت بازگردانده شد.
بازگرداندن دو پرنده شکاری به دامان طبیعت با همکاری دبیرخانه محیط زیست  سازمان دانشجویان ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، در پی گزارش آقای رحمت نیکو از اعضای سازمان جهاددانشگاهی تهران مبنی بر پیداکردن دو پرنده کم‌یاب و ارزشمند شکاری، دبیرخانه محیط زیست سازمان دانشجویان ایران با توجه به مسئولیت اجتماعی خود وارد عمل شده و طی تماس تلفنی با سازمان حفاظت محیط زیست، این پرندگان تحویل کارشناسان این سازمان قرار گرفتند. این پرندگان که از گونه‌های شاهین و دلیجه بودند، از نظر وضعیت سلامت بررسی شدند و با حصول اطمینان از سلامت آنان به پارک طبیعت پردیسان منتقل شدند تا به دامن طبیعت بازگردند.

سازمان دانشجویان ایران سهیم‌شدن مردم در حفظ و نگهداری محیط زیست را در استمرار این‌گونه اقدامات و حمایت‌های شهروندان و دلسوزی آن‌ها نسبت به سلامت محیط زیست و حیات وحش می‌داند و معتقد است هرگونه تلاش در این راستا نیز به اجرای اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی می‌خواند، ضروری است.
 
شاهین و دلیجه از گونه‌های در معرض خطر انقراض قانون شکار و صید مصوب شورای عالی حفاظت محیط زیست هستند که جزو گونه‌های جانوری حمایت‌شده از سوی سازمان حفاظت محیط ‌زیست به شمار می‌آیند و زنده‌گیری و نگهداری آنان ممنوع است. این پرندگان یکی از ذخایر زیست‌محیطی کشورمان به شمار می‌روند که بعضاً به وارد بازار سیاه قاچاق شده و به قیمت‌های گزافی به برخی کشورهای همسایه فرستاده می‌شوند.


  

 

کلید واژه ها: محیط زیست پرنده شاهین پرنده دلیجه سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :

رحمت نیکو ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۷
بامخلوقات خدای متعال مهربان باشیم .تشکر وسپاس فراوان از سازمان دانشجویان .مخصوصا و دکتر فرید زاده وسرکار خانم عرب