مراسم تقدیر از برگزار کنندگان یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۲ کد : ۲۹۴۸ اخبار سازمان اسلایدر
جلسه تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی دوره یازدهم آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران برگزار شد.
مراسم تقدیر از برگزار کنندگان یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در این جلسه که روز چهارشنبه 9 شهریور در محل سالن شهیدصبوری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌های مشارکت‌کننده این جشنواره از جمله سازمان هلال احمر، کمیته امداد خمینی(ره)، سازمان انتقال خون، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فنّاوری و سازمان نظام پزشکی و همچنین، سازمان دانشجویان ایران به عنوان همکار در برگزاری این جشنواره حضور یافتند و هریک پیشنهادها و مسائل مربوط به برگزاری این آیین را بیان کردند.  

در ابتدا، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، این رویداد ملی فرهنگی را ترویج امر معروف روحیه ازخودگذشتگی، ایثار و نوع‌دوستی دانست و افزود: بی‌تردید فداکاری زیباترین جلوه بروز و ظهور جلوات وجودی انسان است و فداکاری آن‌قدر فراگیر است که در همۀ ادیان و فرهنگ‌ها تقدیس شده است. 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن بیان اهداف بنیادی در برگزاری این رویداد گفت: در جامعۀ ما، بر اساس وجود ارزش‌ها و شعائر دینی چون رخدادهای حادثۀ عظیم عاشورا، این ازخودگذشتگی بروز و حضور ارزشمندتری دارد و این زیبایی وجودی در بطن جامعه چندان به چشم نمی‌آمد و در یازده دوره به کمک همه برگزارکنندگان به جامعه نشان داده شد. این کار به‌نوعی ترویج معروفی در جامعه دانشجویی و جوانان کشور است که شاید کمتر به چشم می‌خورد؛ برای نمونه جوانی که در اوج نیاز مادی جان خود را برای نجات دیگری به خطر می‌اندازد، باید به دیگران و جامعه معرفی شود. 

رحیمیان با تقدیر و تشکر از همراهی سازمان‌ها در برگزاری این مراسم گفت: امسال می‌کوشیم تا وزارت آموزش و پرورش را از اعضای دائمی دبیرخانه قرار دهیم، چون معلمان همیشه در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند و نتایج نظرسنجی ایسپا نشان داده است که مردم به دو قشر، نخست معلمان و سپس، نیروی انتظامی اعتماد دارند که این موضوع حاکی از اهمیت جایگاه قشر فرهنگی و آموزش و پرورش کشور است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در ادامه با سپاس از همکاری همدلانه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گفت: ما در این دوره از برگزاری آیین اعطای تندیس ملی فداکاری شاهد همکاری اثربخش و همه جانبه سازمان دانشجویان در این رویداد بودیم که موجب غنابخشی به برگزاری رویداد و حضور دانشجویان در این برنامه ملی شد و امیدواریم که در ادوار آتی برگزاری جشنواره از مشارکت سازمان دانشجویان به نحو مناسب و به صورت گسترده‌تر بهره‌مند شویم. 

در ادامه، دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان و مدیر اجرایی یازهمین دوره اعطای تندیس فداکاری، از سازمان‌ها، نهاد‌ها و همکاران در برپایی دوره یازدهم تشکر کرد و آمادگی سازمان دانشجویان ایران را جهت همکاری در برگزاری دوره جدید این رویداد اعلام کرد.
در پایان جلسه، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مجدداً از همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی همه دست‌اندرکاران در برگزاری این رویداد قدردانی کرد و ضمن دعوت از سایر نهادها جهت همکاری، از برگزاری دوازدهمین دوره آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران در آذرماه 1401 خبر داد و از تمامی حاضران با اهدای لوح سپاس و هدایا تقدیر شد.
 

کلید واژه ها: تندیس فداکاری دانشجویان ایران تندیس فداکار دانشجو سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :