برگزاری سلسله نشست‌های «ما و دانشجویان امروز»

۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۹۷۹ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان، با هدف شناخت بهتر نیازمندی‌ها و توانمندی‌های دانشجویان و فراهم کردن بستر گفت‌وگو با آنان، سی‌ام هر ماه نشست «ما و دانشجویان امروز» را با حضور چهره‌های دانشگاهی و دانشجویان برگزار می‌کند.
برگزاری سلسله نشست‌های «ما و دانشجویان امروز»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، محمدرضا رهبری، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان دراین‌باره می‌گوید: شیوع ویروس کرونا، عادت‌ها و باورهای سخت و صلب نظام آموزشی را در هم شکست و شیوه‌های دانش ‌آموزی و دانش جویی نسل جدید را تغییر داد. او ادامه می‌دهد: بیش از چهار ترم متوالی، دانشجویان، به‌صورت غیرحضوری در کلاس‌ها شرکت می‌کردند و اکنون نیز، هم‌زمان با آغاز به کار سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان، شاهد تغییر و تحول در شیوۀ برگزاری کلاس‌ها هستیم. 

رهبری خاطرنشان می‌کند: باید پذیرفت که همه‌چیز پس از کرونا تغییر کرده و سیر شتابان پیوستن به شبکه‌های جهانی، در کنار مسئلۀ اختلاف نسل‌ها، ما را بر آن می‌دارد که در شناخت مخاطب خود بازنگری کنیم. سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان، لازمۀ گفت‌وگو با نسل نو را داشتن شناختی درست از نیازها و توانمندی‌های آنان می‌داند و معتقد است که تجویز نسخه برای دانشجویان، بدون داشتن این شناخت درست، منجر به رستگاری آنان نخواهد شد. 

به گفتۀ او، ضرورت آماده بودن برای گفت‌وگو با دانشجویان متولد دهۀ هشتاد و طی کردن مسیرهایی که ما را به واقعیت امور متصل می‌کند، دوعاملی است که سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان را مصمم به برگزاری سلسله نشست‌های «ما و دانشجویان امروز» کرده است. رهبری، با تأکید بر اهمیت دیدن و شنیدن دانشجویان، توضیح می‌دهد: باید از خودمان بپرسیم اگر بخواهیم دانشجویان را برای فردایی بهتر آماده کنیم، چه باید کنیم؟ در همین راستا در تلاشیم تا با برگزاری نشست‌هایی ازاین‌دست، ضمن اینکه دیدگاه فعالان فرهنگی را نسبت به بحث‌های دانشجویی بازتر کنیم، دستاوردی برای تدوین راهکارهای مناسب برای آیندۀ بهتر دانشجویان نیز داشته باشیم.

 او یادآور می‌شود: نشست نخست ما سی‌ام شهریورماه با حضور  جبار رحمانی، پژوهشگر، نویسنده و دانشیار ایرانی در رشته مردم‌شناسی و عضو پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد و این مدرس دانشگاه، نکات حائز اهمیتی را دربارۀ «دانشجوی مؤثر»، «دانشگاه مفید» و نقش جهاد به‌عنوان یک‌ نهاد میانجی بیان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان با بیان اینکه مخاطب سلسله نشست‌های «ما و دانشجویان امروز» دانشجویان، اساتید و همۀ افراد مرتبط با دانشجویان هستند، خبر می‌دهد: شنبه سی‌ام مهرماه دومین نشست «ما و دانشجویان امروز» با حضور دکتر رضاعلی نوروزی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان، رأس ساعت 13:30 در سالن معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار می‌شود.

 


 

کلید واژه ها: شعبه اصفهان جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :