توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در مزار شهدای گرانقدر ۱۶ آذر برگزار شد

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۹ کد : ۳۰۲۰ اخبار سازمان اسلایدر
مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو، با حضور سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، سرپرست سازمان دانشجویان ایران، جمعی از جهادگران و دانشجویان عضو سازمان دانشجویان ایران برگزار شد.
مراسم گرامیداشت روز دانشجو در مزار شهدای گرانقدر ۱۶ آذر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در این مراسم که صبح چهارشنبه شانزدهم آذر در محل امامزاده عبدالله شهرری و در جوار آرامگاه شهدای 16 آذر سال 1332 برگزار شد؛ دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر رضا فریدزاده سرپرست سازمان دانشجویان ایران، دکتر حامد علی‌اکبرزاده رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، مهدی رفیعی رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و جمعی از جهادگران و دانشجویان عضو سازمان دانشجویان حضور پیدا کردند و با قرائت فاتحه و زیارت عاشورا و نثار گل، یاد و خاطره این سه دانشجوی شهید را گرامی داشتند.

شانزدهم آذر به یاد این سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین، ازسرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود. این روز نماد استکبارستیزی و آزاده‌خواهی است و نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران محسوب می‌شود.

سازمان دانشجویان ایران این روز مهم را گرامی می‌دارد و ضمن ارج‌نهادن به مقام و منزلت دانشجو این روز را بر تمامی دانشجویان عزیز تبریک می‌گوید.

کلید واژه ها: روز دانشجو سازمان دانشجویان ایران 16 آذر


نظر شما :