دکتر محمد صادق کوشکی؛

مسابقات مناظره دانشجویان ایران ، فرمایشی نیست

مرحله نیمه‌نهایی و نهایی از یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سازمان جهاددانشگاهی تهران برگزار و و از تیم‌های برگزیده این دوره تجلیل شد.
مسابقات مناظره دانشجویان ایران ، فرمایشی نیست

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، روز دوشنبه19 دی ماه اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران برگزار و و از تیم‌های برگزیده این دوره تجلیل شد. سه تن از اساتید دانشگاه تهران، آقایان صادق کوشکی، سجاد ستاری و جواد پورکریمی داوری مسابقه نهایی را برعهده داشتند.
در این برنامه دکتر محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران و از داوران این دوره از مسابقات نیز تأکید کرد: جاهای دیگر نمونه‌هایی از مسابقات مناظرات را دیده بودم که فرمایشی بود، اما اینجا چیز متفاوتی دیدم؛ کاری که اتفاق افتاد، کشف استعدادهایی بود که هیچ راهی برای کشف این استعدادها در نظام آموزشی وجود ندارد.
کوشکی افزود: در این مسابقات، دانشجویانی را دیدم که مسلط بودند و با جدیت استدلال می‌کردند و با رعایت همه شئونات اخلاقی پاسخ می‌دادند.
لازم به ذکر است در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات دو گزاره «برای مبارزه با فساد اقتصادی اصلاح ساختار مقدم بر اصلاح کارگزار است» و «ایران می‌تواند بدون دست برداشتن از آرمان‌های انقلاب اسلامی مشکلات خود را در عرصه سیاست خارجی حل کند»، بود که پس از مناظره، دو گروه «همپاد» و «بیان» به مسابقه نهایی راه پیدا کردند.
این دو گروه با گزاره «دولت می‌تواند برای جلوگیری از بروز جرایم در جامعه، دسترسی شهروندان را به فضای مجازی محدود کند»، در قالب گروه موافق و مخالف، مناظره خود را برگزار کردند.
در مراسم اختتامیه که بلافاصله بعد از رقابت نهایی برگزار شد، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران از داوران و دانشجویان بابت همراهی با این مسابقات تشکر کرد و گفت: بیش از سه دهه است که در دانشگاه تهران در فعالیت فرهنگی بوده‌ام و جذاب‌ترین برنامه فرهنگی که از آن لذت می‌برم، همین مناظرات دانشجویی است. البته انتظار است در دانشگاه تهران استقبال بیشتری از این مسابقات صورت گیرد. امسال در فضای دانشگاه تهران این امکان نبود که افراد بیشتری حضور داشته باشند، اما امیدواریم در سال بعد این انتظار محقق و در خدمت گروه‌های بیشتری باشیم.
در پایان تیم هم‌پاد (سید مهدیار رحیمی، کاظم داودی، احمد الکاتب، ابوالفضل میررضی و مبین عدلی) به‌عنوان تیم اول، گروه بیان (فاطمه حسن‌نژاد، محمدامین عامری، میلاد سفیدیان و مطهره نقی‌زاده) را به‌عنوان گروه دوم و گروه برهان (طاها دولت‌آبادی، محمدعلی حائری، ایلیا جلادتی و علیرضا مبارکی) را به‌عنوان تیم سوم این دوره از مسابقات انتخاب شدند و جوایزی به آنان اعطا شد.

 

 

 

 

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی جهاددانشگاهی دانشگاه تهران سازمان دانشجویان ایران فضای مجازی


نظر شما :