بازدید از موزه شهدای استان اردبیل در قالب اولین دوره طرح هماهنگ «یاد یار»

بازدید از موزه شهدای استان اردبیل در قالب اولین دوره طرح هماهنگ «یاد یار»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، اولین دوره طرح ملی «یاد یار» (شناسایی، معرفی شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری) روز یکشنبه 16 بهمن ماه به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با حضور در موزه شهدای این استان برگزار گردید. 
در این بازدید سعید اطهر نیاری مسئول موزه شهدای استان اردبیل ضمن ارائه گزارش مختصری از موزه شهدای استان و همچنین ذکر خاطراتی از شهداء و اسناد بازمانده از شهدای دوران دفاع مقدس که در این موزه نگه داری می‌شود، سوالات دانشجویان را نیز پاسخ داد.
موزه شهدای اردبیل مکانی فرهنگی و معنوی می باشد که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین محلی ارزشمند، برای انتقال میراث گرانبهای‌ شهدای گرانقدر، ایثارگران و دلاورمردان عرصه‌های جنگ و جهاد برای نسل‌های امروز و آتی می باشد. این موزه در سال ۱۳۹۰ در خانه تاریخی خاندان رضازاده در محله قدیمی اوچ‌دکان شهر اردبیل دایر شد و با ۲ طبقه دارای سالن‌های راست قامتان، افلاکیان، عرشیان، سبکبالان، عارفان، یادیاران و طلایه داران است و ۷۷ ویترین دیواری، ۱۹ ویترین وسطی، ۶۰ گالری، ۱۲۰ بوفه تصاویر شهدا و تابلوهای هنری و آثار مکتوب سه هزار و ۴۰۰ شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر شهدای استان اردبیل در آن گنجانده شده است. آثار شهدای فرمانده و شاخص استان اردبیل همچون داور یسری، شاپور برزگر، خلبان شهید غفور جّدی و ابوالفضل پیرزاده و شهید دانش‌آموز مرحمت بالازاده نگهداری می شود .


گفتنی است طرح هماهنگ "یاد یار" که به تجلیل از شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری می‌پردازد، توسط سازمان دانشجویان ایران و همکاری 18 واحد استانی در سراسر کشور بر اساس آیین نامه معینی در سال تحصیلی 1401-1402 برگزار می‌گردد. 
 

 

کلید واژه ها: یاد یار سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان اردبیل شهید


نظر شما :