بازدید دانشجویان از شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» از شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان در این استان بازدید کردند.
بازدید دانشجویان از شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، صادق یوسفی یگانه مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شعبه هرمزگان، ضمن اعلام این خبر گفت: هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» که با هماهنگی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان با بازدید از شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان برگزار شد.
مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی هرمزگان گفت: در بازدید از شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان، دانشجویان با خط تولید روغن نباتی آشنا شدند. همچنین دانشجویان از نحوه تولید قوطی های پلاستیکی برای بسته بندی محصولات تولیدی بازدید کردند.
یوسفی ادامه داد: حیات در ادبیات فارسی زندگی نام گرفته است و استفاده از واژه حیات در محصولات تولیدی زندگی و پسوند هرمزگان، انتصاب و محل استقرار این پالایشگاه در بندرعباس را تداعی می کند. از آنجا که بخش اعظم و قابل توجهی از مواد خام روغن نباتی کشور عزیزمان از طریق مبادی ورودی دریایی و بویژه از بندرعباس صورت می گیرد و ضرورت دارد که حمل و نقل این مواد نیز پس از تخلیه کشتی در مخازن بزرگ در حداقل زمان ممکن به مراکز تولید و پالایشگاه های تصفیه انتقال یابند. این کارخانه در بندرعباس با استفاده از تکنولوژی روز اروپا یعنی شرکت های وسفالیا آلمان، آلفالاوال سوئد، آندروتی ایتالیا و شرکت های معتبر و معظم ایرانی با ظرفیت حدود 150 تن در شبانه روز در سال 1389 با سرمایه اولیه‌ 20 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از آن تاریخ با اشتغال حدود 90 نفر بطور مستقیم و هزاران نفر غیرمستقیم در یکی از نقاط محروم کشور در خدمت هموطنان عزیز ایرانی بوده و خواهد بود.
گفتنی است طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر» توسط  مرکز گردشگری علمی-فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به صورت سالانه در سطح کشور برگزار می‌شود. این طرح ویژه دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی بوده و هدف از اجرای این طرح، آشناسازی دانشگاهیان با پروژه‌های صنعتی و فناورانه سراسر کشور و نیز آثار و مواریث فرهنگی و طبیعی در راستای افزایش خودآگاهی و خودباوری ملی است. جریان‌سازی فرهنگی به‌منظور تقویت اقتدار ملی و هویت ایرانی-اسلامی، فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از صنعت و تولیدات ایرانی و اشتغال‌افزایی برای سرمایه‌های انسانی کشور و کمک به تولید و نشر محتوای بصری و شنیداری فاخر و جذاب و داده‌های متقن با موضوع میراث تاریخی تمدنی ایران از دیگر اهداف طرح ملی ایران مرز پرگهر بوده است.
 


 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی طرح ایران مرز پرگهر مرکزگردشگری استان هرمزگان شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان


نظر شما :