بازدید از کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی موفق در قالب هجدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۴ کد : ۳۱۴۲ اخبار سازمان مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان
هجدهمین دوره طرح ملی ایران مرزپرگهر در قالب بازدیدهای نهال(بازدید از کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی موفق و شاخص) توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان با همکاری حوزه اشتغال معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.
بازدید از کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی موفق در قالب هجدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، اولین برنامه هجدهمین دوره طرح ملی «ایران مرزپرگهر» توسط شعبه سازمان دانشجویان استان گیلان، با عنوان «بازدید از خانه‌ی حصیر»، واقع در روستای شالکوه با حضور دانشجویان دانشگاه های استان گیلان در تاریخ 29 فروردین 1402برگزار شد.
این بازدید دانشجویی با هدف آشنایی دانشجویان و استفاده از الگوها، ایده های کسب و کارهای موفق خانگی انجام شده است. مرضیه قهوه چی از دانشجویان هنرمند است که اولین کارگاه در زمینه صنایع دستی را در روستای شالکوه راه اندازی کرده است و با گره زدن اشتیاق آموختن به ذوق کار و تولید درحال حاضر این کارگاه  را به آموزشگاه ارتقا داده است. استفاده از پتانسیل خانه سنتی پدری، استفاده صحیح هنری که از مادر آموخته بودند امروز ایشان را به این مرحله رسانده است که  برای 16 نفر از خانم های خانه‌دار ساکن روستای شالکوه اشتغال ایجاد کردند و برای بیش از 100خانم خانه‌دار آموزش رایگان در حوزه‌های حصیربافی، رشتی‌دوزی و ... برگزار کردند .  
لازم به ذکر است که دو برنامه دیگر هجدهمین طرح ملی ایران مرز پرگهر در سازمان دانشجویان گیلان بازدید از شرکت دانش بنیان، موزه میراث روستایی خواهد بود. علاقمندان می توانند از طریق ارتباط با مدیراجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان به شماره 09114679585 اطلاعات بیشتر را جهت ثبت نام کسب کنند.
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران ایران مرز پرگهر مرکز گردشگری استان گیلان روستای شالکوه


نظر شما :