برگزاری اولین دوره مسابقات ملی موت کورت توسط سازمان دانشجویان استان گیلان

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۶ کد : ۳۱۸۳ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
برگزاری  اولین دوره مسابقات ملی موت کورت توسط سازمان دانشجویان استان گیلان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات ملی «موت کورت» کیفری - جنایی در استان گیلان با معرفی گروه‌های برتر روز چهارشنبه، 27 اردیبهشت ماه برگزار شد.
دکتر حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در این مراسم، جهاد دانشگاهی را مساوی فعالیت های با نشاط فرهنگی- اجتماعی دانشجویی دانست و اظهار کرد: قشر دانشجو قشر پر انرژی است که توانی بی نهایت دارد و همواره برای تجربه‌اندوزی تلاش می کند.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید خودشان را به تیغه های برنده علم مجهز کنند، افزود: هر دانشجو یک موتور پر قدر با تیغه‌های آب دیده از دانش است و این تیغه‌ها باید در مسیر خودش حرکت کند و به نیازهای جامعه پاسخ دهد.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان نتیجه حرکت علمی دانشجویان را چیزی جز عدالت و آبادانی کشور ندانست و عنوان کرد: رهبر انقلاب آرمان های دانشجویی را دارای سه رکن علم آموزی، عدالت خواهی و آزادی خواهی می دانند و لذا در علم حقوق هر سه رکن وجود دارد؛ این در حالی است که در علوم مختلف یکی از این سه رکن پر رنگ تر است.
مسکنی، علم و عدالت و آزادی را جزء جدایی ناپذیر دانش حقوق دانست و متذکر شد: همه افرادی که در مسیر علم و دانش حرکت می کنند، عهده دار مسئولیت هستند، اما دانش آموختگان رشته حقوق قطعا مسئولیت سنگین تری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه دانشجویان رشته حقوق در آینده نه چندان دور در سنگر عدالت خواهی و عدالت محوری قرار می گیرند، گفت:سنگر عدالت خواهی از بهترین سنگرها در کشور ماست.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان ضمن قدردانی از همکاری دادگستری استان جهت کمک به آب دیده تر شدن دانشجویان حقوق، بیان کرد: دانشجویان رشته حقوق در آینده به لشکری خواهند پیوست که وظیفه اصلی آن حراست از عزتمندی و پایداری ملت بزرگ ایران است.
لزوم عرضه و تقاضای درست قوانین
محمود نظرنیا، رئیس اندیشکده نظام مسائل کشور نیز، ضمن قدردانی از همکاری مشترک دادگستری استان گیلان در برگزاری مسابقات موت کورت، اضافه کرد: قطعا برگزاری مسابقات موت کورت ظرفیتی قابل بهره برداری برای نهاد قضایی است.
وی اطاله دادرسی، رسیدگی طولانی مدت به پرونده ها، تداخل در آرای محاکم و... را از جمله مسائل جدی دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: با تقویت نهاد داوری و توسعه مراکز میانجی گری می توان اطاله دادرسی ها را کوتاه کرد.
رئیس اندیشکده نظام مسائل کشور، با اشاره به تاکید اصل ۱۶۷ قانون اساسی بر تدوین قوانین پویا برای جامعه، ادامه داد: حقوق شهروندی از نیازهای امروز جامعه است و اگر به دنبال جامعه پویا هستیم باید عرضه و تقاضای قوانین به درستی صورت بگیرد.
نظرنیا با تاکید بر لزوم تعامل جامعه و نهاد قضایی، یادآور شد: اندیشکده نظام مسائل کشور از سال گذشته با هدف اثربخشی، شناخت و تبیین مسائل کلان کشور راه اندازی شده و دارای چهار دفتر مطالعاتی و ۲۰ گروه پژوهشی است. یکی از این دفاتر مربوط به حوزه حقوقی و قضایی بوده و چهار گروه پژوهشی سازمان ها، خانواده، قضایی و جرم شناسی دارد.
وی مسابقات موت کورت را بستر خوبی برای دانشجویان رشته حقوق دانست و اضافه کرد: شاهد یک ظرفیت خوب علمی در این بخش هستیم و باید به مسائل حقوقی و قضایی کشور بپردازیم.
خروجی موت کورت گسترش مهارت دانشجویان حقوق است
فاطمه یوسفی، مدیر موسسه مشاهیر دانش در گیلان نیز در ادامه، با اشاره به گذشت حدود سه سال از فعالیت موسسه مشاهیر دانش در کشور، عنوان کرد: این موسسه بنا به درخواست دانشجویان رشته حقوق فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویات رشته حقوق فرصتی پیدا نمی کنند که در دانشگاه آموزش مهارتی را کسب کنند و لذا بعد از فارغ التحصیلی در مباحث مهارتی با مشکل مواجه می شوند؛ در این راستا موسسه مشاهیر دانش راه اندازی شد تا به دانشجویان برای داشتن یک سیستم آموزشی متمایز کمک کند.
مدیر موسسه مشاهیر دانش در گیلان با بیان اینکه این موسسه در ۶ ماه اول تاسیس موفق به کسب رتبه اول آزمون وکالت شد، خاطرنشان کرد: این موسسه توانسته در دومین سال فعالیت خود ۸۰۰ نفر قبولی در آزمون وکالت داشته باشد.
یوسفی، با اشاره به کمک موسسه مشاهیر دانش به دانشجویان در عرصه شغلی و حرفه ای، متذکر شد: اقدام به برگزاری دوره های رایگان مهارتی برای دانشجویان داوطلب در سراسر کشور می کنیم.
وی هدف موسسه مشاهیر دانش را کیفیت در ارائه دانست؛ نه صرفا درآمدزایی و اضافه کرد: اساتید موسسه مشاهیر دانش از نخبگان دانشگاه های معتبر کشور از جمله تهران و شهید بهشتی و امام صادق هستند.
مدیر موسسه مشاهیر دانش در گیلان، خروجی مسابقات موت کورت را گسترش دانش و مهارت دانشجویان حقوق دانست و اظهار کرد: این موسسه بستری برای فعالیت های مهارتی دانشجویان حقوق است.
موت کورت؛ چالشی ترین مسابقه علم حقوق
مسعود صحرایی، دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات ملی موت کورت کیفری - جنایی در استان گیلان نیز، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در سطح کشور، اضافه کرد: امیدواریم هر ساله شاهد این رویداد علمی در استان باشیم.
وی موت کورت را چالشی ترین مسابقه علمی در دنیای حقوق دانست و گفت: موت کورت گیلان کاملا علمی برگزار شد و علاوه بر دانشجویان، شاهد حضور کارآموزان وکالت و قضاوت نیز در این دوره از مسابقات بودیم.
سیده مائده تقوی، سخنگوی هیئت داوران اولین دوره مسابقات ملی موت کورت کیفری - جنایی در استان گیلان نیز در پایان به ارائه امتیاز هر پنج گروه شرکت کننده در مسابقات و معرفی موتر برتر و گروه های اول تا سوم پرداخت.
گروه «به دادگران» با ۴۹۰ امتیاز از مجموع ۶۰۰ امتیاز حائز مقام اول شد و گروه «وکلای جوان اراک» با ۴۴۴ امتیاز مقام دوم را کسب کرد؛ دو گروه «دادبه» و «مرحوم بهمن کشاورز» نیز با ۴۲۳ امتیاز مشترکا مقام سوم را کسب کردند.
همچنین آزاده پورحسینی به عنوان موتر برتر از سوی هئیت داوران معرفی شد.
اولین دوره مسابقات ملی موت کورت کیفری - جنایی به همت کانون دادبان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گیلان و با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و اندیشکده نظام مسائل کشور و موسسه مشاهیر دانش برگزار شد.

 

 

کلید واژه ها: استان گیلان جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران مسابقه ملی موت کورت کیفری-جنایی


نظر شما :