سومین دوره مسابقات "مناظره تخصصی تعاون" آغاز شد

۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۱ کد : ۳۳۸۷ اخبار سازمان گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
سومین دوره مسابقات "مناظره تخصصی تعاون" آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، سومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون از روز سه شنبه، 24 آبان ماه با رقابت گروه‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور توسط "مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی" آغاز شد.
این مسابقات با شعار "تعاون، گفت‌وگو و آینده ایران" و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" در آبان و آذرماه 1402برگزار می‌شود. گروه های دانشجویی در دور اول پیرامون گزاره های "با تبدیل بانک های خصوصی به تعاونی‌های مردمی، می توان جلوی رشد نقدینگی را گرفت."، "مشکل عدم تأمین سرمایه در استارت‌آپ‌های ایرانی با الگوی مدیریت تعاونی قابل حل است."، " جهت کنترل مخاطرات هوش مصنوعی، باید شرکت‌های این حوزه به تعاونی های مردمسالار تبدیل شوند." و "الگوی تعاونی به الگوی اقتصاد اسلامی نزدیک‌تر است." به صورت برخط به مناظره پرداختند.
دانشجویان رشته‌های اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، مطالعات فرهنگی، رفاه اجتماعی و... در  محورهای "اقتصاد دیجیتالی و تعاون"، "اقتصاد سیاسی ایران و تعاون"، "تعاونی و دانشگاه"،"تعاونی و ورزش" و "تعاونی، خویش‌کاری و اشتغال‌آفرینی" در قالب گروه‌های چهار نفره در مرحله مقدماتی(گروهی) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و گروه‌های برگزیده به مرحله اصلی صعود خواهند کرد. جوایز این دوره شامل 20 میلیون تومان برای تیم اول، 16 میلیون تومان برای تیم دوم و 12 میلیون تومان برای تیم سوم خواهد بود. 
شایان ذکر است سومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی  با مشارکت و حمایت معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آبان ماه 1402 برگزار خواهد شد. دو دوره از این مسابقات در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با حضور دانشجویان علاقمند از دانشگاه های سراسر کشور با محوریت تعاون؛ فرصت ها و چالشها و تعاون و نوآوری برگزار شده بود. 


 

کلید واژه ها: سومین دوره مناظره تعاون مناظره دانشجویی سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی مرکز مناظره


نظر شما :