دیدار نوروزی مدیران فرهنگی جهاددانشگاهی با معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۹ کد : ۳۵۱۴ اخبار سازمان گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی اسلایدر
دیدار نوروزی مدیران فرهنگی جهاددانشگاهی با معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

دکتر کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران به ‌همراه دکتر بیت مشعلی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و دکتر زینالی، مدیرکل راهبری فرهنگی جهاددانشگاهی، روز سه شنبه 21 فروردین‌ماه با دکتر کلانتری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران دیدار کردند.
در این دیدار که به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید سعید فطر و با محوریت تقویت همکاری فی‌مابین وزرات علوم و جهادانشگاهی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی برگزار شد، دکتر کلانتر مهرجردی ضمن اشاره به حمایت های وزارت علوم در برگزاری شایسته مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، خواستار همکاری و حمایت وزارت علوم از برگزاری مرحله کشوری این مسابقات در خردادماه به عنوان یک رویداد فاخر فرهنگی شد.  
دکتر فریدزاده نیز در ادامه جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات، گفت: مرحله دانشگاهی/ استانی این مسابقات با مشارکت ۴۵ واحد دانشگاهی در داخل و خارج از جهاددانشگاهی از آبان ماه آغاز شد و تا پایان اسفند ماه ادامه داشت. از این ۴۵ واحد ۴۰ واحد مربوط به جهاد دانشگاهی و ۵ واحد نیز از دانشگاه‌های مانند دانشگاه امام صادق و دانشگاه علمی کاربردی بودند. 
وی ادامه داد: خوشبختانه با همت همکاران در واحدهای مختلف سراسر کشور شاهد تغییرات کمی و کیفی گسترده‌ای در دوازدهمین دوره مسابقات و مناظرات دانشجویی بودیم، به‌طوری‌که تعداد تیم‌های شرکت‌کننده از ۳۸۷ تیم در دوره گذشته به حدود هزار گروه دانشجویی رسید که نشان از افزایش ۱۵۰ درصدی تیم‌های شرکت‌کننده دارد. وی همچنین تشکیل شوراهای علمی استانی/دانشگاهی را با حضور معاونان فرهنگی دانشگاه ها و اساتید مبرز دانشگاهی را از دیگر ویژگی های این دوره از مسابقات برشمرد.
در ادامه دکتر کلانتری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و تبریک اعیاد، در خصوص حمایت از برنامه های فرهنگی جهاددانشگاهی علی‌الخصوص مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، نکات و پیشنهاداتی را مطرح کردند که مقرر شد این پیشنهادات به صورت فوری پیگیری و اجرایی شود.
در پایان جلسه حکم انتصاب دکتر کلانتری به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان به ایشان تقدیم شد.
گفتنی است در اسفندماه 1402 دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی طی احکام جداگانه اعضای شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را منصوب کردند.
 بعد از این جلسه، در جلسه جداگانه ای با دکتر هراتی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه علوم انسانی، دکتر فریدزاده ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی (بیان)، خواستار همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری هرچه شایسته‌تر این طرح شد که مورد استقبال قرار گرفت و در نهایت مقرر شد طرح ویژه برگزاری مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی با محوریت مسائل قرآنی، از طریق سازمان دانشجویان تهیه و جهت اجرا در دانشگاه های سراسر کشور ارائه شود.


 

کلید واژه ها: وزارت عتف جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران وزارت علوم


نظر شما :