قسمت دوم چگونه در بازی اتللو (ریورسی) برنده شویم؟

۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۹ کد : ۱۵۳۳ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
قسمت دوم چگونه در بازی اتللو (ریورسی) برنده شویم؟

مترجمین: مهسا غضنفری و محمد علیزاده

 

مقالات مرتبط

قسمت اول چگونه در بازی اتللو (ریورسی) برنده شویم؟

 

در قسمت اول مقاله «چگونه در بازی اتللو برنده شویم» با رویکرد هجومی رای پیروزی در بازی اتللو آشنا شدیم. در این قسمت قصد داریم نگرش تدافعی برای بردن در این بازی را بیان کنیم.

استراتژی تدافعی

 

 

پیش از ساختن هر حرکت در بازی، به این فکر کنید که ۱ خانه مطمئن در اختیار بگیرید. به یاد داشته باشید که اوتلو، قبل از هر چیز، یک بازی استراتژیک است. به جای قرار دادن فوری مهره، سعی کنید به این فکر کنید که طرف مقابل در نوبت خود چه خواهد کرد. از این بینش برای ساخت یک بازی هوشمند و محاسبه شده با مهره‌های خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر فکر می‌کنید طرف مقابل شما از مهره‌های مختلف شما عبور کرده‌اند و فضای بزرگ‌تری را به اشغال خود در آورده، سعی کنید مهره‌های خود را به یک لبه یا گوشه وصل کنید تا پایدار شود.

 

 

در هر نوبت چند مهره را بچرخانید. بازی‌های نمایشی که در آن ۴ یا ۵ مهره می‌چرخند، می تواند سرگرم کننده باشد، اما در دراز مدت این روش عملی نخواهد بود و به مرور مهره‌ها از دست می‌روند. هنگامی که فضای زیادی را به طور هم زمان ضبط می‌کنید، مهره‌های آسیب پذیرتری برای ضبط مهره‌های حریف خود دارید. درعوض، بازی را در مراحل کوتاه انجام دهید، و در هر نوبت سعی کنید یک یا دو کاشی را در اختیار بگیرید.

اگر شما در یک نقطه منطقه قرار دارید که موقعیت ضعیفی به شمار می‌رود، چرهاندن مهره‌های زیاد می‌توانند کارساز باشند، زمانی که حریف شما کاشی های بیش تری نسبت به شما دارد.

 

 

هیچ مهره‌ای را در نزدیکی گوشه ها قرار ندهید. با توجه به شکل بالا «مربع‌های C » و «مربع‌های X » را روی صفحه در ذهن‌تان ثبت کنید، این نقاط جای مهره‌هایی را که در نزدیکی گوشه‌ها می‌توانند قرار بگیرند نشان می‌دهند. سعی کنید مهره ایزوله شده را در هیچیک از این مناطق قرار ندهید، از آن‌جا که اتللو روی مناطق بیرونی و دور از مرکز و چرخش آن‌ها متمرکز شده است، این نوع بازی ممکن است به حریف شما کمک کند تا فضای گوشه‌ای را در اختیار بگیرد.

فقط اگر مهره‌های زیادی در منطقه گوشه‌ای دارید، فقط یک مربع C یا مربع X را پرکنید. اگر به نظر می‌رسد که انتخاب بهتری در آن نوبت در اختیار ندارید.

 

 

یک مهره را قربانی کنید تا حریف نتواند پیشرفتی در دور بعد داشته باشد در یک بازی خنثی، یک مهره را بچرخانید که در درازمدت به شما سود نخواهد رساند. در حالی که شما کنترل بیشتری روی صفحه بازی به دست نخواهید آورد، حرکتی را انتخاب کنید که حریف شما را وادار به انجام یک حرکت خنثی و یا غیر سودمند کند.

این همچنین به عنوان «حرکتی کاملاً آرام» شناخته می‌شود.

این نوع حرکت‌ها گزینه‌های حریف شما را محدود می‌کنند، یا گزینه‌های کمتری نسبت به قبل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منابع

https://www.wikihow.com/Win-Othello

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم بازی فکری بازی رومیزی بازی انتزاعی


نظر شما :