گام‌های طراحی بازی رومیزی

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۲ کد : ۲۳۰۰ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
به رسم مقالات گذشته، از این هفته به صورت تخصصی‌تر به بررسی حوزه بازی‌های رومیزی می‌پردازیم و از ابتدایی‌ترین موضوع این حوزه، بررسی را شروع کرده و در ادامه تمامی مراحل طراحی یک بازی رومیزی را کنکاش می‌کنیم. مفاهیم اصلی شامل ایده‌ها، طراحی، توسعه، تولید، سرمایه‌گذاری جمعی، فروش و بازاریابی می‌باشند. در مقاله امروز، به توصیف بازی‌های رومیزی پرداخته و پیشنهاداتی را برای شروع ساخت یک بازی مطرح می‌کنیم.
گام‌های طراحی بازی رومیزی

مترجم: علی علیزاده

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

چگونه برای بازی رومیزی خود، قوانین طراحی کنیم؟

چگونه بازی رومیزی خود را بسازم؟ (قسمت اول)

چگونه بازی رومیزی خود را بسازم؟ (قسمت پایانی)

بررسی اشتباهات رایجی که طراحان بازی‌های رومیزی در ساخت بازی خود انجام می‌هند.

چگونه می‌توان به عنوان طراح بازی، شکست‌ها را شناخت و با رفع آن‌ها رو به جلو حرکت کرد؟

 

 

گام‌های طراحی بازی رومیزی
به رسم مقالات گذشته، از این هفته به صورت تخصصی‌تر به بررسی حوزه بازی‌های رومیزی می‌پردازیم و از ابتدایی‌ترین موضوع این حوزه، بررسی را شروع کرده و در ادامه تمامی مراحل طراحی یک بازی رومیزی را کنکاش می‌کنیم. مفاهیم اصلی شامل ایده‌ها، طراحی، توسعه، تولید، سرمایه‌گذاری جمعی، فروش و بازاریابی می‌باشند. در مقاله امروز، به توصیف بازی‌های رومیزی پرداخته و پیشنهاداتی را برای شروع ساخت یک بازی مطرح می‌کنیم.

 


بازی چیست؟
یک بازی، فعالیتی رقابتی است که در آن یک یا چند نفر برای دستیابی به یک هدف و در محدودیت‌های قوانین، در برابر نیروهای مخالف که چه توسط طراح بازی ایجاد شده باشند و چه در اثر تعاملات بین خود بازیکنان ایجاد شده باشند، با یکدیگر رقابت می‌کنند. به طور خلاصه، یک بازی، فعالیتی سرگرم‌کننده است که شامل یک هدف، محدودیت‌ها و تعامل می‌شود. اگر هدف را از بازی حذف کنید، به یک سرگرمی تبدیل می‌شود. اگر محدودیت‌ها را بردارید، هیچ رقابتی در طول بازی نخواهید داشت. اگر تعامل را از بین ببرید، حالت تعاملی که بین بازیکن و بازی باشد و یا بین خود بازیکنان باشد نیز از بازی محو می‌شود و در نتیجه شما یک سری اتفاقات غیرمرتبط در بازی دارید که هیچ معنایی ندارند.

 

بازی رومیزی Pandemic


چرا مردم بازی می کنند؟ بازی رومیزی چیست؟
اکثر افراد احتمالاً یک حس بصری از یک بازی رومیزی دارند. به نظر بسیاری از مردم، بازی رومیزی نوعی از بازی است که روی یک سطح صاف با قطعات و یک صفحه آماده شده انجام می‌شود. این دیدگاه، یک تعریف کاملاً گسترده است که شامل بازی‌هایی از Monopoly تا Pandemic و شطرنج می‌شود. با این حال باید بدانید که مردم اغلب از عبارت «بازی‌های رومیزی» برای اشاره به زیر مجموعه بزرگتری از بازی‌ها استفاده می‌کنند. این بدان معناست که بازی‌های کارتی، بازی‌های تاسی، بازی‌های مینیاتوری و بازی‌های کاشی‌گذاری نیز تحت عنوان آنچه که «بازی‌های رومیزی» نامیده می‌شود، قرار می‌گیرند. این موضوع، یک اتفاق رایج در جامعه بازی‌های رومیزی است. بسیار بااهمیت است که تفاوت دیگاه مردم نسبت به بازی‌های رومیزی و همچنین معنی واقعی بازی‌های رومیزی را بدنید. این موضوع نه تنها به شما کمک می‌کند تا اشتباهات مردم در مورد بازی‌های رومیزی را اصلاح کنید، بلکه مزیت‌هایی نیز برای شما دارد که می‌تواند بر نحوه طبقه‌بندی وب‌سایت‌ها یا هدف قرار دادن مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات تأثیر بگذارد.

 

بازی رومیزی Power Grid


بازی‌های رومیزی تخصصی‌تر (سنگین) چیست؟
بازی‌های رومیزی دنیایی بسیار متفاوت از چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند. برای بسیاری از افراد، بازی‌های رومیزی، بازی‌های قدیمی و غبارگرفته در قفسه‌های فروشگاه‌ها هستند. بازی‌هایی نظیرMonopoly،Scrabble ،Risk ، Mousetrap و.... این موارد بازی‌های رومیزی هستند اما از نوع بازی‌هایی نیستند که ما قصد آموزش ساخت آن‌ها را داشته باشیم. بسیاری از افراد، Ticket to Ride و Pandemic را بازی کرده‌اند، اما بازی‌های بزرگی مانندTwilight Struggle ، Scythe و Power Grid هنوز چندان در میان افراد باب نشده‌اند. این بازی‌ها، همگی بازی‌های به شدت خوبی هستند. آن‌ها با عشق و استراتژی‌ها و مفاهیم عمیق ساخته شده‌اند.

 


تفاوت بین بازی‌های رومیزی و بازی‌های رومیزی تخصصی چیست؟
یک تفاوت واضح، نحوه توزیع این بازی‌هاست. بازی‌های رومیزی رایج، آن‌هایی هستند که در همه فروشگاه‌ها یافت می‌شوند و بازی‌های رومیزی تخصصی‌تر، به‌صورت آنلاین هم وجود دارند و در فروشگاه‌های مخصوص خود بازی‌های رومیزی پیدا می‌شوند. بازی‌های رومیزی از نظر کیفیت، از بد تا خوب متفاوت هستند، درحالیکه بازی‌های رومیزی تخصصی، در اکثر مواردی که معروف و پرطرفدار می‌شوند، بسیار باکیفیت هستند. تفاوت بعدی، تنوع مخاطبان این بازی‌هاست. بازی‌های رومیزی تخصصی در فروشگاه‌های بازی یافت می‌شوند و حتی مخاطبان مخصوص به خود را دارند که اکثراً بازیکنان و متخصصان بازی‌های رومیزی هستند. درحالیکه بازی‌های رومیزی معمولی، دارای مخاطب عام می‌باشند. بازی‌های رومیزی تخصصی همچنین فیلم‌های آموزشی، وبسایت‌ها و شبکه‌های خود را دارند.

 

سایت BoardGameGeek


اسم چه کسانی و چه جاهایی را باید بدانیم؟
مشهورترین و یکی از مهم‌ترین منابع برای بازیکنان و طراحان بازی‌های رومیزی، سایت « Board Game Geek » می‌باشد که جزو ۲۵۰۰ سایت پربازدید جهان است و این موضوع، نشان‌دهنده اهمیت حوزه بازی‌های رومیزی در سطح جهان می‌باشد. این سایت، اطلاعات زیادی را درباره تمامی مطالبی که به حوزه بازی‌های رومیزی ارتباط دارد، دارا می‌باشد و یک منبع معتبر و موثق جهانی درباره بازی‌های رومیزی می‌باشد. در طراحی بازی، شما نام بسیاری از طراحان بازی‌های رومیزی را نیز خواهید شنید. بنابراین برای دانستن تمامی اطلاعات مربوط به بازی‌های رومیزی، می‌توانید به این سایت و دیگر سایت‌های شبیه به این سایت مراجعه کنید. همچنین افراد مختلفی به عنوان طراح بازی، نظردهنده و وبلاگ‌نویس درباره بازی‌های رومیزی وجود دارند که مطمئناً می‌خواهید بسیاری از آ‌ن‌ها را از نزدیک ببینید. اگرچه تازه شروع به کار کرده‌اید، اما ۱ منبع وجود دارد که به شدت می‌تواند به شما در این حوزه کمک کند: The Dice Tower .

 

بازی Terraforming Mars


بهترین بازی‌های رومیزی که تاکنون ساخته شده‌اند، کدام‌اند؟
• Gloomhaven
• Pandemic Legacy: Season 1
•    Brass: Birmingham
• Terraforming Mars
• Twilight Imperium: Fourth Edition
• Gloomhaven: Jaws of the Lion
• Through the Ages: A New Story of Civilization
• Gaia Project
• Star Wars: Rebellion
•Twilight Struggle

 


از کجا شروع کنیم؟
دانستن این موضوع که مردم چه نوع بازی‌هایی را بیشتر دوست دارند و یا اینکه کدام بازی به‌خصوص بسیار پرطرفدار است و چرا مردم آن‌ها را بازی می‌کنند، در کنار بااهمیت بودن، برای شما مزیت‌های زیادی دارد. بسیار مفید است که خود را سرگرم به بازی‌های رومیزی کنید و منابع رسانه‌ای خاص و بازی‌هایی که باید مورد بررسی قرار بگیرند را فهرست کنید. با این وجود این سوال مطرح می‌شود که از کجا شروع کنم؟ لیست کردن بازی‌ها به تنهایی می‌تواند چندین ماه طول بکشد. اما به این نکته توجه کنید؛ لازم نیست همه موارد موجود در این لیست‌ها را تجربه کنید. چند موضوع یا بازی را انتخاب کنید و سردرگم نشوید. همین امروز، طراحی بازی خود را شروع کنید. هر چیزی را که می‌توانید به دست بگیرید بازی کنید. بازی‌ها در اصل سرگرمی، تعامل، معاشرت، رقابت و به طور کلی انسان بودن هستند. هیچ محدودیتی برای کار شما وجود ندارد. می‌توانید از هرجایی که دوست دارید شروع کنید.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منبع


https://brandonthegamedev.com/a-crash-course-in-games/

 

 

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری طراحی‌ بازی ساخت‌ بازی


نظر شما :