۶ دلیل درست و غلط برای ساخت بازی رومیزی

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۶ کد : ۲۴۵۸ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
ساخت بازی‌های رومیزی کار دشواری است. بسیاری از افرادی که تصمیم به ساخت بازی‌های رومیزی دارند، نمی‌توانند تفاوت بین دلایل درست و غلط ساخت یک بازی رومیزی را تشخیص دهند. در مقاله امروز، به بررسی این دلایل می‌پردازیم چراکه این دلایل در داشتن انگیزه برای طراحی بازی، نقش قابل‌توجهی دارند. خیلی از مواردی که در مورد بازی‌های رومیزی گفته می‌شود، عموماً سطحی و ابتدایی است. شما باید بدانیدکه انگیزه‌هایتان واقعاً مهم هستند. دلایل درست باعث می‌شوند که شما در شرایط سخت به مسیر ادامه دهید و دلایل اشتباه شما را از مسیر دور می‌کنند.
۶ دلیل درست و غلط برای ساخت بازی رومیزی

مترجم: رعنا نبئی

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط:

چگونه در یک مسابقه برنده شویم؟

چگونه انگیزه‌نامه بنویسیم؟ یا چگونه به سوال «دلیل و انگیزه شرکت در این رویداد چیست؟» پاسخ دهیم؟

بعد از شکست در طراحی یک بازی رومیزی چه کنیم؟

چگونه در بازی‌های رقابتی با باختن کنار بیاییم؟!

بازی‌آزمایی: از هنر تا مهارت

 

۶ دلیل درست و غلط برای ساخت بازی رومیزی
ساخت بازی‌های رومیزی کار دشواری است. بسیاری از افرادی که تصمیم به ساخت بازی‌های رومیزی دارند، نمی‌توانند تفاوت بین دلایل درست و غلط ساخت یک بازی رومیزی را تشخیص دهند. در مقاله امروز، به بررسی این دلایل می‌پردازیم چراکه این دلایل در داشتن انگیزه برای طراحی بازی، نقش قابل‌توجهی دارند. خیلی از مواردی که در مورد بازی‌های رومیزی گفته می‌شود، عموماً سطحی و ابتدایی است. شما باید بدانیدکه انگیزه‌هایتان واقعاً مهم هستند. دلایل درست باعث می‌شوند که شما در شرایط سخت به مسیر ادامه دهید و دلایل اشتباه شما را از مسیر دور می‌کنند.

 


الف) انگیزه‌ها و دلایل اشتباه برای ساخت بازی رومیزی
۱. تصور درآمدزا بودن صنعت بازی‌های رومیزی

بسیاری از افراد کمپین‌ها و فروش‌های چند میلیون دلاری بازی‌های رومیزی را می‌بینند و از چشم‌اندازها و آینده مالی صنعت بازی‌های رومیزی هیجان‌زده می‌شوند. شما باید بدانید که چنین کمپین‌هایی نادر هستند و اکثر مواقع نتیجه کار تیمی‌اند. با این حال، تصور کردن این موضوع اگر واقع‌بیانه باشد، هیچ اشکالی ندارد. برای مثال، فرض کنید که شما طراح بازی «آفتاب تابان (Rising Sun)» هستید و از فروش آن چهار میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اید. فرض می‌کنیم که این بازی توسط یک تیم پنج نفره ساخته شده است و سود آن از فروش ۱۵ درصد است که این مبلغ تقریباً برابر با یک سال حقوق و مزایای یک کارمند خوب و حقوق‌‎بگیر در منطقه شهری است. اکنون بیایید واقع‌بین باشیم؛ اکثر ما دوست داریم این کار را انجام دهیم تا این مقدار پول را بدست آوریم. این موضوع در واقع بهترین بهترین سناریو ممکن است چراکه شما در این کار سرمایه زیادی ندارید اما می‌توانید آن را شروع کنید. ساخت یک بازی رومیزی، دلایل درست و غلطی دارد و قطعاً پول یکی از آن دلایل اشتباه آن می‌باشد. بله، باید گفت که اگر شما به دنبال سود و به دست آوردن پول از طراحی بازی رومیزی هستید، باید تلاش خود را بکنید چراکه ممکن است خوش‌شانس باشید و درآمد خوبی هم کسب کنید اما باید به یاد داشته باشید که صنعت بازی‌های رومیزی را به عنوان یک صنعت سودده و درآمدزا در نظر نگیرید.

 


۲. تنفر از شغل فعلی یا رئیس
این روزها به ندرت پیش می‌آید که شخصی واقعاً متقاعد شود و فکر کند که طراحی بازی‌های رومیزی افراد را ثروتمند می‌کند. با این حال، بسیاری از افراد می‌خواهند کاری داشته باشند که برای خودشان باشد زیرا از کار و یا رئیس خود نفرت دارند. در واقع هدف آن‌ها از ایجاد یک شغل جدید برای خود، فقط پول نیست و این افراد می‌خواهند که کاری داشته باشند تا در آن آرامش داشته باشند. یکی از عجیب‌ترین توصیه‌هایی که وجود دارد این است که: «سرگرمی‌تان را به شغل تبدیل کنید». بهتر است که این کار را انجام ندهید و به جای آن، یک تجارت بزرگ‌تر ایجاد کنید و از سرگرمی و علاقه خود، برای ساخت و طراحی یک محصول جدید استفاده کنید. اگر شما یک کسب و کار تازه تأسیس کنید، لازم است که آن را به نقطه‌ای برسانید که بتوانید انواع محصولات را برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود بفروشید. بازی‌های رومیزی ممکن است برای همیشه پاسخگوی نیازهای افراد نباشند، بنابراین برای تغییر آن‌ها به زیرساخت‌هایی نیاز دارید. باید بدانید که ما نمی‌دانیم رونق بازی‌های رومیزی مدرن چه مدت دوام خواهد داشت و حتی اگر دوام بیاورد، احتمالاً رقابت سخت‌تری به وجود خواهد آمد. اگر می‌خواهید خود را خارج از بازار کار سنتی ببینید، باید به افق‌های بالاتری از صنعت بازی‌های رومیزی فکر کنید.

 


۳. آسان پنداشتن طراحی بازی
طراحی و تولید بازی‌های رومیزی، پروژه‌های طولانی‌مدت هستند. در بهترین حالت، ساخت یک بازی و نتیجه دادن آن، چند ماه و حتی ممکن است چند سال طول بکشد. بنابراین شما باید در انتشار نسخه‌های مختلف بازی خود توانمند باشید و به صورت تیمی کار کنید تا بتوانید درآمد ثابتی داشته باشید. حتی اگر این کارها را نیز انجام دهید، باز هم ممکن است موفق نشوید. بنابراین این کار، کار آسانی نیست! در طراحی بازی، تست بازی (که به طور باورنکردنی مفصل و طولانی است)، تولید، تحقیق، بازاریابی و… وجود دارد که یک فرآیند نسبتاً پیچیده و زمان‌بر هستند. بعضی کارها را می‌توان با یک تلاش ساده انجام داد، اما بازی‌های رومیزی (دست کم برای سود) نمی‌تواند به این شکل ایجاد شود. این کار دشوار است و نیاز به پول و مهارت مدیریت پروژه دارد.

 


ب) انگیزه‌ها و دلایل درست برای ساخت بازی رومیزی
۱. عاشق ساخت بازی‌های رومیزی هستید

اگر شما واقعاً عاشق ساختن بازی‌های رومیزی هستید و این کار را برای علاقه خودتان انجام می‌دهید، پس این کار را انجام دهید. آنچه در موارد بالا گفته شد، یعنی امید کسب درآمد، داشتن یک پروژه آسان و… ممکن است شما را از ورود به این صنعت ناامید کند. با این وجود اگر ساخت بازی، چیزی است که شما آن را دوست دارید و دیوانه آن هستید، باید بدانید که ارزشش را دارد. زندگی کوتاه است، پس به تعهدات و علایق خود عمل کنید و با کسانی که دوستشان دارید در تماس باشید و تا آنجا که می‌توانید وقت خود را صرف کاری که به آن علاقه دارید، بکنید.

 


۲. سعی کنید بفهمید دقیقاً به چه چیزی علاقه دارید
خیلی‌ها نمی‌دانند که با زندگی و اوقات فراغت خود چه کنند، و این امر اتفاق خوبی است. گاهی اوقات شما فقط به یک پروژه پیچیده نیاز دارید که بخاطر خودتان روی آن تمرکز کنید. وقتی گزینه‌های زیادی در زندگی وجود دارد که شما را گیج کرده و باعث می‌شوند که ندانید دقیقاً چه کاری انجام دهید، گاهی اوقات متمرکز شدن روی یک موضوع می‌تواند به شما در پیدا کردن مسیر درست کمک کند. طراحان مشهور زیادی وجود دارند که تا دوره جوانی نمی‌دانستند که دقیقاً در زندگی‌شان باید چه کنند اما ساخت بازی‌های رومیزی به آن‌ها کمک کرد تصمیم بگیرند که در نهایت می‌خواهند چه کاری انجام دهند و بسیاری هم به موفقیت رسیدند.

 


۳. سخت کار کنید و سریع بیاموزید
نکته آخر این است که اگر به دنبال یک چالش هستید، مطمئناً طراحی و ساخت یک بازی رومیزی می‌تواند این نیاز را برآورده کند. در زمان طراحی بازی، تست بازی، تولید، تحقیق و مهارت کسب و کار، چیزهای جدیدی برای یادگیری خواهید یافت. اگر مایلید که سخت کار کنید و می‌خواهید تا آنجا که می‌توانید یاد بگیرید، طراحی بازی‌های رومیزی آن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 


دانستن تفاوت بین دلایل درست و غلط برای ساخت یک بازی رومیزی بسیار طولانی است. شما باید انگیزه‌های خود را درک کنید تا بتوانید در حین طراحی، ساخت و انجام بازی‌ها خرسند و راضی باقی بمانید. داشتن توقعات غیرواقعی می‌تواند منجر به ایجاد حس ناامیدی در شما شود. بنابراین انگیزه‌های خود را بررسی کنید و آن‌ها را بشناسید تا بتوانید هنگام ساخت بازی‌های رومیزی خوشحال باشید.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazipardazi مراجعه کنید.

 

 

منبع:


https://brandonthegamedev.com/6-right-and-wrong-reasons-to-make-a-board-game/

 

 

 

 

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ استراتژی بازی‌ انتزاعی ساخت‌ بازی طراحی‌ بازی


نظر شما :