جنایت در شهر!!

معرفی بازی «میکروماکرو: شهر جنایت(MicroMacro: Crime City)»
۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۷ کد : ۲۶۶۰ معرفی بازی
جنایت تمام شهر را فرا گرفته است. حالا این وظیفه‌ی شماست تا با استفاده از نقشه‌ای که در دست دارید به شهر بروید و ردپاها را دنبال کنید تا بفهمید دقیقاً چه اتفاقی افتاده است و مظنونین چگونه شهر را به هم ریخته‌اند.
جنایت در شهر!!

تخمین زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ترجمه و گردآوری: نازنین عباسی‌فرید و علی علیزاده

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط:

تعقیب و گریز در شهر؛ معرفی بازی «اسکاتلند یارد (Scotland Yard)»

معرفی بازی «کارکاسون (Carcassonne)»

سفری به تاریخ گذشته اسپانیا، با بازی «الحمرا (Alhambra)»

«Dixit» یا «استوژیت»؟!؛ مسئله این است!!!

می‌خوام سالاد درست کنم!!!

 

جنایت در شهر!!
معرفی بازی «میکروماکرو: شهر جنایت(MicroMacro: Crime City)»

تعداد بازیکنان: ۱ تا ۴ نفر
زمان بازی: ۱۵ تا ۴۵ دقیقه
طراح بازی: جوهانس سیچ(Johannes Sich)
مکانیزم بازی: بازی مشارکتی، بازی تک‌نفره، بازی گروهی، بازی سناریویی، بازی استنتاجی
اجزای بازی:
• ۱ عدد نقشه
• ۱۲۰ عدد کارت ماموریت
• ۱۶ پاکت مخصوص پرونده
• ۱ ذره‌بین کارتی
• ۱ دفترچه راهنما
• ۱ برگه سناریوهای اضافی

 

 

جنایت تمام شهر را فرا گرفته است. حالا این وظیفه‌ی شماست تا با استفاده از نقشه‌ای که در دست دارید به شهر بروید و ردپاها را دنبال کنید تا بفهمید دقیقاً چه اتفاقی افتاده است و مظنونین چگونه شهر را به هم ریخته‌اند.
به شهر جنایت خوش آمدید، شهری که جرم و جنایت در گوشه و کنار آن کمین کرده است. رازهای فاجعه بار، سرقت‌های فریبنده و قتل‌های خونسردانه در این شهر در حال انجام است. پلیس محلی دیگر نمی‌تواند شرایط را کنترل کند. بنابراین، به محققان باهوشی نیاز است تا بتوانند به شهر کمک کنند. بازی «میکروماکرو: شهر جنایت(MicroMacro: Crime City)» یک بازی کارآگاهی مشارکتی است. بازیکنان باید در کنار هم با انگیزه یافتن شواهد و محکومیت عاملان و جنایتکاران شهر، ۱۶ پرونده جنایی پیچیده را حل کنند. در این بازی، یک چشم تیزبین به اندازه تجسم تصویری مهم است تا شما بتوانید همه معماها را روی صفحه بزرگ بازی (۷۵ × ۱۱۰ سانتی‌متر) حل کنید. البته یک ذره‌بین هم در بازی گنجانده شده است تا به شما در یافتن همه جزئیات کمک کند.

 


در این بازی هیجان‌انگیز، صفحه بازی یک نقشه تاشو کاغذی است که بیشتر، میز شما را اشغال می‌کند. این نقشه، طرحی با خطوط سیاه و سفید با جزئیات زیاد است. تصویر روی نقشه‌نمایی از زندگی در شهر جنایی است. شما می‌توانید مردم، ساختمان‌ها، وسایل نقلیه و… را نیز مشاهده کنید که همه آن‌ها با جزئیات دقیق ترسیم شده‌اند. به غیر از نقشه، ۲ عدد کارت مهر و موم شده دریافت می‌کنید و قبل از بازی، وظیفه شما این است که کارت‌ها را به ۱۶ مورد تقسیم کنید و کارت‌ها را در پاکت‌های کاغذی مومی بریزید تا جدا و مخفی نگه داشته شوند. اولین کارت هر نفر سیاه رنگ است، بنابراین هنگام جدا کردن کارت‌ها، پیدا کردن آن آسان می‌شود. یک ذره‌بین پلاستیکی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای نزدیکتر دیدن جزئیات بازی استفاده کنید. البته از زوم کردن دوربین تلفن همراهتان هم می‌توانید استفاده کنید چراکه روش بهتری برای کمک به دیدن جزئیات صفحه بازی می‌باشد اما در نهایت، راه حل هر بازیکن می‌تواند متفاوت باشد.

 


بنابراین، همان‌طور که قوانین پیش می‌روند، شما با باز کردن یک پاکت کیف و خواندن سوال اولین کارت (کارت با زمینه سیاه) بازی را شروع می‌کنید. کمی اطلاعات پیش زمینه در مورد وضعیت بازی به دست می‌آورید و سپس کارت بعدی را می‌بینید. جلوی کارت بعدی، اولین چیزی که به دنبال آن هستید را به شما می‌گوید. به عنوان مثال، به شما سرنخ‌هایی می‌دهد که کجا را جستجو کنید. مثلاً در گوشه جنوب غربی شهر، نزدیک آب، نزدیک ساختمان شهرداری و…، نقشه را بررسی می‌کنید و سعی می‌کنید آن‌چه را که کارت از شما می‌خواهد پیدا کنید. هنگامی که مطمئن شدید که چیزی که کارت می‌خواهد را پیدا کرده‌اید، کارت را ورق می‌زنید و تصویر مورد نظر را مشاهده می‌کنید (اغلب با مختصات نقشه) تا ببینید که آیا هدف خواسته شده را یافته‌اید یا نه. سپس دوباره کارت بعدی را بردارید و به نقشه برگردید. هنگامی که تمام کارت‌ها را تکمیل کردید، رمز و راز بازی را کشف کرده‌اید و اکنون می‌دانید که جنایت چگونه، چرا و در کجا انجام شده است. اکنون، زمان بسته‌بندی مجدد کارت‌ها در پاکت کاغذ مومی و رفتن به دور بعدی است.

 


قوانین بازی، نشان از تنوع مراحل موجود در بازی دارد. هنگامی که با قالب پرونده‌ها آشنا شدید، بازیکنان حرفه‌ای به چالش کشیده می‌شوند تا سعی کنند فقط اولین کارت مقدماتی را بخوانند و سپس، فقط با استفاده از مهارت‌های مشاهده‌ای خود، پرونده را با استفاده از نقشه و به تنهایی و نه به طور کامل بازسازی کنند. خواندن کارت‌های دیگر این بازی، به وضوح سطح دشواری را افزایش می‌دهد و ما این روش را برای علاقه‌مندان بازی بسیار جذاب‌تر دیدیم. هنگامی که فکر می‌کنید پرونده را تکمیل کرده‌اید (یا وقتی در بازی گیر می‌کنید)، می‌توانید به کارتها بیشتر به عنوان نکاتی اشاره کنید تا ببینید چه قدر به تنهایی پیشرفت کرده‌اید و سپس با موارد اضافی جستجو را از سر بگیرید.

 


بهتر است ۲-۳ دور اول بازی را طبق قوانین بازی کنید تا متوجه شوید که از چه نوع ترفندهایی در داستان استفاده می‌شود. بسیار دشوار است که سعی کنید این کار را به تنهایی و بدون راهنمایی در مورد آن‌چه باید، انجام دهید! این اثر هنری، یک بازی بسیار فوق‌العاده است و میزان جزئیات در نقشه شگفت‌انگیز است. در شهر اتفاقات زیادی می‌افتد و شما از بررسی تصویر و تلاش برای ساخت داستان بر اساس هنری که می‌بینید، لذت زیادی می‌برید.
بازی می‌تواند توسط چندین بازیکن انجام شود. بسیاری از سرنخ‌ها شما را به قسمت خاصی از نقشه هدایت می‌کنند. این بازی می‌تواند ۴ یا ۵ ساعت برای‌تان سرگرمی به ارمغان آورد و البته اگر بعضی از سرنخ‌ها را به تنهایی و بدون کمک پیدا کنید، احتمالاً زمان بیشتری می‌برد تا با کمک دوستان یا اعضای خانواده.

 


کارت‌های بازی از ۱ تا ۵ ستاره رتبه‌بندی می‌شوند. موارد ساده‌تر، ۳ یا ۴ کارت دارند در حالی که موارد پیچیده‌تر ۱۰ یا بیشتر کارت دارند. کارت‌ها به ترتیب متوالی شماره‌گذاری می‌شوند و توسط نمادی منحصربه‌فرد برای هر مورد گروه‌بندی می‌شوند.
بازی رومیزی «میکروماکرو: شهر جنایت» یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دنیاست که به تازگی توسط گروه بازی‌سازی «چهارپایه» در ایران تولید و منتشر شده است. وجه تمایز این بازی با بازی‌های دیگر در داشتن سناریو و داستانی ویژه در پشت پرده و درگیری قدرت تفکر و تشخیص بازیکنان برای حل پرونده‌های پیچیده است.گرافیک بازی بسیار چشم‌نواز است و داشتن نقشه جذابیت بازی را دو چندان می‌کند. این بازی همین‌طور جایزه‌ی بهترین بازی سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرده است و همین کافی است تا نشان دهد شما با یک بازی بی‌نظیر روبه‌رو هستید. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم شده «میکروماکرو: شهر جنایت» را تجربه کنید تا دیگر نتوانید از آن دل بکنید.

 


جوایز و افتخارات بازی:

‌‌‌‌
• 2021 Spiel des Jahres Winner
• 2021 Spiel des Jahres Nominee
• 2021 Nederlandse Spellenprijs Best Advanced Game Nominee
• 2021 International Gamers Award Two-player Nominee
• 2021 International Gamers Award Solo Nominee
• 2021 Bulgarian Board Game Awards International Game of the Year Winner
• 2021 Bulgarian Board Game Awards International Game of the Year Nominee
• 2021 As d'Or - Jeu de l'Année Winner
• 2021 As d'Or - Jeu de l'Année Nominee
• 2020 Swiss Gamers Award Nominee
• 2020 Golden Geek Most Innovative Board Game Winner
• 2020 Golden Geek Most Innovative Board Game Nominee
• 2020 Golden Geek Light Game of the Year Winner
• 2020 Golden Geek Light Game of the Year Nominee
• 2020 Golden Geek Best Solo Board Game Nominee
• 2020 Golden Geek Best Cooperative Game Nominee

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.

 

 

منابع:


https://opinionatedgamers.com/2021/01/20/dale-yu-review-of-micromacro-crime-city/
https://gameoshen.ir
https://www.meeplemountain.com/reviews/micromacro-crime-city/


 

کلید واژه ها: بردگیم بازی رومیزی بازی فکری بازی استراتژی بازی کارتی بازی انتزاعی


نظر شما :