دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی؛

سازمان دانشجویان مبدع تحول فرهنگی در جهاددانشگاهی باشد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۶ کد : ۳۰۶۵ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
در سومین نشست مدیران اجرایی سازمان دانشجویان ایران، دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، ضمن آسیب‌شناسی برنامه‌های حوزۀ فرهنگی جهاددانشگاهی، دربارۀ چشم‌انداز فعالیت‌ها در آینده سخن گفت.
سازمان دانشجویان مبدع تحول فرهنگی در جهاددانشگاهی باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، در سومین نشست مدیران اجرایی سازمان دانشجویان ایران که در تاریخ 16 بهمن‌ماه برگزار شد، ضمن اشاره به شعار این سازمان (درگاه ورود و جذب دانشجویان به جهاددانشگاهی) گفت: امیدوارم تا به‌زودی بتوانیم به‌صورت حضوری در جمع اعضای سازمان دانشجویان، نشست‌هایی برای فعالیت‌های نوآورانه دانشجویان و تأمل و بازآرایی درستی از فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم؛ چراکه درمجموع، نگاه تحولی نسبت به مجموعه سازمان دانشجویان و مجموعه فرهنگی جهاددانشگاهی باید انجام گیرد. همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، کشور نیازمند یک انقلاب فرهنگی است و جهاددانشگاهی و در رأس آن سازمان دانشجویان باید در ایجاد تحول پیشرو باشد. 
وی با اشاره به اینکه سازمان دانشجویان پیشانی فعالیت‌های فرهنگی است، افزود: ارتباط ما با دانشجویان در جهاددانشگاهی از طریق سازمان باید انجام شود و این ارتباط باید مبتنی بر نیاز، صمیمیت و همدلی با مطالبات دانشجویان باشد. برخلاف محیط دانشگاه که یک ارتباط آکادمیک و ارگانیک با دانشجو برقرار می‌کند، ما در سازمان دانشجویان باید تعامل جندجانبه داشته باشیم و این نکته باعث شده است تا سازمان دانشجویان، ویترین جهاددانشگاهی باشد. 
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن تأکید بر بالابودن بهره‌وری فعالیت‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در این نهاد با هزینه کمتر از نهادهای دیگر انجام می‌شود و این یک مزیت فرهنگی مهم است که در کنار گستردگی شبکه دانشجویی، فرصت خوبی است که باید آن را حفظ کرد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری نوعی تعامل و ارتباط گیری با دانشجویان، گفت: نقاط قوت و آسیب‌های فرهنگی باید شناسایی شود، مجموعه فعالیت‌ها باید بر اساس تحولات بازسازی شود و دائم فضای فرهنگی و دانشجویی کشور رصد شود و پاسخ شایسته‌ای برای نیاز دانشجویان بیابیم. امروزه فضای فرهنگی و دانشجویی دچار رخوت شده است و نقش جهاددانشگاهی و به‌خصوص سازمان دانشجوبان ایران بیش از پیش است. 
کلانتر مهرجردی در انتها با اشاره به رکود در فضای دانشجویی بیان کرد: برای درک این مسئله و گذار از رخوت باید فعالیت‌های شایسته‌ای را جلو ببریم. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نکاتی وجود دارد که کمتر به آن توجه می‌شود. امروز ما مطابق پیش‌بینی‌های رهبری با جوانان مستعدی مواجه‌ایم که درعین چالش‌های موجود، باید این را فرصت بی‌نظیری در نظر بگیریم. کیفیت فعالیت‌های فرهنگی با تشکیل « حلقه‌های میانی مسئله‌محور» ارتقا پیدا می‌کند؛ اگرچه باید به اضلاع مختلف فرهنگی، پژوهشی و اندیشه‌ورزی در این حلقه‌ها توجه شود. همچنین به حوزه رسانه و فعالیت‌های هنری باید توجه جدی داشته باشیم و نظام انگیزشی را برای مشارکت دانشجویان بالا بریم. 
آسیب‌شناسی و رصد فضای فرهنگی، استفاده از ظرفیت دانشجویان جهت هم‌فکری، اندیشه‌ورزی و خروج از فضای ناامیدی از دیگر مأموریت‌های سازمان دانشجویان بود که مورد تأکید معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قرار گرفت
 

کلید واژه ها: فرهنگ سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دانشگاه


نظر شما :