برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد گلستان

برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران  در شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد گلستان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از  خبرگزاری ایسنا، یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در روز سه شنبه 2 اسفندماه با حضور هشت تیم از دانشگاه های سراسر گلستان به میزبانی دانشکده مائده گرگان برگزار شد و دانشجویان در قالب گروه های مخالف و موافق با هم به رقابت پرداختند.
 روایت دانشجویان گلستانی از تجربه ای کم نظیر در مناظرات دانشجویی شنیدنی است، ترویج فرهنگ مناظره، تقویت فن بیان و اعتماد به نفس دانشجویان و  آماده کردن آنها برای قبول مسئولیت در جامعه بخشی از این روایت دانشجو محور است.
بهناز جاویدی دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه علی آباد کتول، با بیان اینکه که  برای بار دوم است در مناظرات دانشجویی شرکت می کند، گفت: با شرکت در مناظرات یاد گرفتم در موضوعات مختلف نظرات خودم را آزادانه بیان کنم و در قالب بحث و مناظره به نقاط اشتراکی با دوستانم دست پیدا کنم.
جاویدی ادامه داد: شرکت در مناظره دانشجویی بهانه‌ای شد تا با هم‌گروه های خود به دنبال مطالعه و تحقیق برویم و در مورد موضوعات مناظره به صورت هدفمند و روشمند تحقیق کنیم.
محمد سلیمان دوست هم از دیگر شرکت کنندگان در مسابقه، با اشاره به اینکه سومین بار است که در مناظرات دانشجویی شرکت می کند، گفت: حضور در مناظرات دانشجویی تمرین مطالبه‌گری است و دانشجویانی که در این مناظرات شرکت می کنند، بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و خواسته های خود را بیان می کنند.
این دانشجوی دانشگاه آزاد گرگان، افزود: موضوعاتی که در مناظرات دانشجویی مطرح می شود، مسائل و مشکلات روز جامعه است و دانشجویان با شرکت در مناظره در اوج جوانی با مسائل آشنا می شوند و در آینده شغلی بهتر می توانند مسائل را تحلیل کنند.
محمد علی شفیعی  دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد گرگان هم گفت: برای سومین بار است که در مناظره شرکت می کند و این حضور در مناظرات از بعد اجتماعی و فردی در زندگی او اثرات زیادی داشته است.
معصومه رستمی دانشجوی رشته طراحی دوخت دانشکده مائده فنی و حرفه ای گرگان  به عنوان شرکت کننده دیگر در این مسابقات نیز گفت: برگزاری مناظرات دانشجویی فرصتی را فراهم می کند تا دانشجویان نقد و  نظرات خود را در مورد شرایط جامعه بیان کنند.
امیر حسین رزاقی دیگر دانشجوی شرکت کننده در مناظره نیز بیان کرد: شرکت در مناظره شرایطی را فراهم می کند تا دانشجویان صدای خود را به گوش مسئولان برسانند و تحلیل ها و نقد خود را از مسائل مختلف بیان کنند. دولتمردان با شنیدن نقدها و نظرات سازنده دانشجویان می توانند در مورد مسائل مختلف تصمیمات بهتری گرفته و زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم کنند.
لازم به ذکر است،  یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در دانشکده مائده برگزار و شرکت کننده ها با عنوان گروه‌های موافق و مخالف درباره گزاره‌های «شاغل بودن مادران تربیت فرزندان را مختل می کند»، «برای حل مشکلات اقتصاد ایران پیش از هرچیز باید تحریم ها لغو شود » و « عملکرد ضعیف رسانه ملی در بازتاب واقعی اخبار باعث گرایش مردم به پیگیری اخبار از کانال های غیر رسمی شده است» و « برای جلوگیری از آسیب های جنسی در جامعه باید آموزش های مربوط به این حوزه از سنین کودکی شروع شود» با یکدیگر به مناظره پرداختند.

 

  

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی مناظره سازمان دانشجویان ایران استان گلستان جهاددانشگاهی


نظر شما :