جهادگران جهاد دانشگاهی با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق کردند

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۱ کد : ۳۲۶۷ اخبار سازمان اسلایدر
جهادگران جهاد دانشگاهی به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.
جهادگران جهاد دانشگاهی با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق کردند

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، در آستانه چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، جهاد گران جهاد دانشگاهی صبح امروز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه با حضور در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی؛ دکتر حسن فارسی، قائم مقام رئیس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی؛  یوسف حسینی، مدیرکل حراست؛ دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ دکتر یعقوب فتح‌الهی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی؛ دکتر محمدمحسن غفوریان، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی؛ دکتر سید رضی آقا سیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی؛ دکتر مسعود ابراهیمی، سرپرست سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی؛ مهندس امیر طهرانچی، مدیرکل حوزه ریاست؛ دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی؛ دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی؛ دکتر علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی؛ برخی از رؤسای واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور و رؤسای برخی از پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

اقدامات جهاد دانشگاهی، برکات فراوانی به همراه دارد

بر اساس این گزارش، دکتر حسن مسلمی نائینی در این مراسم، گفت: ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی است. خدا را شاکر هستیم که بار دیگر توانسته‌ایم در حرم امام (ره) حاضر شده و با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده از سوی جهاد دانشگاهی بسیار گسترده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره حامی جهاد دانشگاهی است؛ بنده از زمانی که ایشان عهده دار مقام ریاست‌جمهوری بودند، توفیق حضور در جهاد دانشگاهی را داشتم. ایشان همواره از جهاد دانشگاهی حمایت کرده‌اند. هنگامی که موضوع تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛ تصمیم بر این بود که ۲ عضو دانشجویی در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشند؛ رهبری توصیه کردند که اعضای جهاد دانشگاهی در این شورا حضور داشته باشند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به گذشت چهل وسه سال از عمر جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات چهل و سه ساله خود دست به اقدمات متعددی زده است. مدیریت دانشگاه‌ها، اولین اقدام جهاد دانشگاهی به حساب می‌آید. جهاد دانشگاهی با بهره‌گرفتن از اساتید توانست در جهت مدیریت دانشگاه‌ها گام بردارد. تمام اقدامات دانشگاه‌ها و  فعالیت‌های فرهنگی که در آن بازه زمانی انجام می‌شدند، مدیریت و اجرای آن بر عهده جهاد دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای را به هنگام مدیریت دانشگاه‌ها انجام داده و باید فعالیت‌های فرهنگی خود را گسترش دهیم؛به طور مثال، ساخت مشارکت در ساخت فیلم سینمایی می‌تواند یکی از اقدمات جهاد دانشگاهی باشد. فعالیت فرهنگی جهاد دانشگاهی باید تقویت شود .

دکتر مسلمی نائینی ورود جهاد دانشگاهی به فعالیت‌های آموزشی را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: به دلیل افزایش میزان تقاضای ورود به دانشگاه‌ها و ظرفیت محدود فضای آموزشی در کشور، جهاد دانشگاهی تصمیم گرفت به عرصه آموزش عالی ورود کند. در این راستا احداث ۲ دانشگاه غیردولتی «علم و فرهنگ» و «علم و هنر» به ترتیب در شهرهای تهران و یزد جزو اقدامات این نهاد است و دانشجویان بسیاری از مقطع کارشناسی تا دکتری در  این مراکز مشغول به تحصیل هستند.  البته فعالیت جهاد دانشگاهی در عرصه آموزش محدود به ساخت ۲ دانشگاه غیرانتفاعی نمی‌شود، مراکز آموزشی و مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در کشور فعال هستند. بیش از ۴۰ هزار دانشجو در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد در حوزه‌های پزشکی، فنی‌مهندسی و فناورانه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی توانست در عرصه پزشکی دست به اقدامی بزرگ بزند و به عرصه سلول‌های بنیادی ورود کرد. موفقیت جهاد دانشگاهی در عرصه سلول‌های بنیادی در داخل و خارج کشور، ماحصل تلاش‌های مرحوم کاظمی آشتیانی است.

وی خطاب به جهاد گران جهاد دانشگاهی گفت: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود از جهاد دانشگاهی تقدیر کرده‌اند و من برای این موضوع به شما تبریک می‌گویم. مقام معظم رهبری همواره نسبت به جهاد دانشگاهی امیدوار هستند. ایشان در سخنرانی‌های خود فرموده‌اند که به جهاد دانشگاهی اعتقاد راسخ دارند و جهاد دانشگاهی از نهادهایی است که به آن امید دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی ثمرات فراونی به ارمغان آورده است. این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کند که برکات فراوانی به همراه دارد. من به شما جهادگران جهاد دانشگاهی توصیه می‌کنم که انقلابی بمانید. ما بودجه کمی از دولت دریافت می‌کنیم اما باید بتوانیم که همچنان به کشور کمک کنیم.

دکتر مسلمی نائینی در پایان با خوب ارزیابی کردن پیشرفت  این نهاد در عرصه علمی خاطرنشان کرد: از زمان شکل‌گیری جهاد دانشگاهی تا به امروز، تمام فعالیت‌ها بر مبنای دین و تقوا است. کار با ایمان به باورها و امیدآفرینی بسیار اهمیت دارد و ما باید به این مسائل بیاندیشیم.  اگر ما به این مسائل توجه کنیم، جهاد دانشگاهی می‌تواند جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

 

کلید واژه ها: جهادگران جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران امام خمینی


نظر شما :