نشست "هم‌اندیشی و هماهنگی دبیران اجرایی مسابقات مناظره دانشجویی استان تهران" برگزار شد

نشست "هم‌اندیشی و هماهنگی دبیران اجرایی مسابقات مناظره دانشجویی استان تهران" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، نشست هماهنگی دبیران اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران در استان تهران، روز دوشنبه 27 آذرماه با حضور دکتر کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان، جمعی از معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی و دبیران اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویی استان تهران برگزار شد. 
دراین نشست که بیش از 3 ساعت به طول انجامید دکتر فریدزاده ضمن خیرمقدم و تشکر از فعالیت‌های دبیران اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران بیان کرد: همکاران ما در مرکز مناظره،گفتگو و آزاداندیشی از تعداد تیم‌های ثبت‌نام کننده که به تفکیک واحدها انجام شده است، بررسی دقیقی داشتند و مطابق این دسته بندی به شعبی که بین 6 تا 8 تیم تشکیل دهند 5% سهمیه، از 8 تا 16 تیم 1 سهمیه، 16 تا 20 تیم 1/5 سهمیه و بالاتر از 20 تیم 2 سهمیه در مرحله کشوری مسابقات تعلق خواهدگرفت. 
وی در ادامه افزود: ما در دبیرخانه مسابقات مناظره برای افزایش کیفی مسابقات در استان تهران دو مدل طراحی کردیم که با هم‌فکری شما می‌توانیم یکی از دو الگو را به عنوان الگوی نهایی برگزار کنیم. ابتدا آنکه تیم‌های همه واحدهای استان تهران را تجمیع کنیم و در قالب یک رویداد واحد فرهنگی برگزار کنیم و دوم آنکه مسابقات مطابق روال سال‌های گذشته به تفکیک واحدها به شرط ثبت‌نام حداقل 10 تیم برگزار شود. 
فریدزاده بیان کرد: جهت‌دهی و حرکت ما باید به گونه‌ای باشد که منجر به تولید محصول فرهنگی شود. دراین دوره، مطابق شیوه نامه ای که به واحدها ارسال شد، تعدادی گزاره به عنوان "گزاره طلایی" انتخاب شده که محتوای مناظرات پیرامون آن گزاره‌ها در قالب کتابچه‌ای برای تصمیم سازان و مسئولان حوزه مربوطه ارسال خواهد شد. در واقع در این دوره در کنار تاکیدی که بر "تیم سازی" و ارتقای کمی داریم، بر اهمیت خروجی مناسب محتوای مناظرات در قالب محصول فرهنگی یا همان ارتقای کیفی نیز متمرکز خواهیم شد. 
درادامه نشست، دکتر کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید به یک جمع بندی منسجم در حوزه اجرای مسابقات مناظره برسد، افزود: اگرچه بخش فرهنگی جهاددانشگاهی همواره فعالیت‌های مهمی را در کارنامه خود داشته اما در حوزه عمل، کنشگری فعال ما بسیار تعیین کننده است و اینکه ما چه کاری از دستمان بر می‌آید اهمیت پیدا می‌کند. ما باید نگاهمان به شاخص‌های فرهنگی و طرح های هماهنگ، نگاهی منسجم باشد و بتوانیم با تمام قوا مناظرات دانشجویی را برگزار کنیم.  
دکتر کلانترمهرجردی ادامه داد: ما از واحدهای جهاددانشگاهی استان تهران انتظار ویژه‌ای داریم و امیدواریم با پیگیری‌های دقیق فرایندها، شاهد رقابت تیم‌های دانشجویی بیشتری باشیم.
وی همچنین پیشنهاد کرد یک شبکه قرارگاهی متشکل از شوراهای علمی واحدها برای هماهنگی و انسجام برگزاری مناظرات تاسیس شود و گفت: استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی و جریان سازی در دانشگاه‌ها راهبرد مهمی است که باید بدان توجه کنیم. اساتید و دانشجویان حلقه های واسط و میانبر هستند که در رویکردهای فرهنگی جدید، اهمیت بسیاری پیدا می‌کنند. لذا تمام توان خود را در شعب باید به کار ببندیم تا هویت جهاددانشگاهی را در مسابقات مناظره پررنگ کنیم. 
در ادامه این نشست، دبیران اجرایی مسابقات ضمن طرح مشکلات و ابهامات خود، پیشنهاداتی پیرامون برگزاری  هرچه بهتر دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی ارائه کردند. 

کلید واژه ها: debate سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :